Creamfields očami Simony

Sľuboval hviezdy svetového formátu ako napr. Massive
Attack, Jeff Mills, Mauro Picotto, Roni Size a veľa Ďalšich, ktorí vystúpili zadelení medzi 7 pódií.
Oproti minulému roku dostali priestor na hranie aj úplní dj-skí nováčikovia. Zo stanice Praha-Holešovice premávala kyvadlová doprava, ktorá bola našastie lepšie zorganizovaná ako minule (aj keĎ 3-krát
drahšia). Autobusy premávali každých 10 minút a neboli také preplnené, čo som ocenila hlavne na spiatočnej ceste.

Na miesto konania sme dorazili okolo pol siedmej. Na Hlavnom Semtex Live Open Stage práve vystupovala česká skupina Ecstasy of Saint Theresa. Tí ma nejak zvl᚝ nezaujali, tak som sa vybrala na techno
stage pozrie domácu Luccu. V techno stane bolo veľmi dusno, ale hudba v pohode. Ako som prechádzala areálom, začula som skladbu LOVE STORY od Layo and Bushwacka! Tak som vstúpila do Progressive, tech-
house stanu, kde hral práve Milan Kroužil. Chvíľu som si zatancovala, išla som pozrie Angela Mikea z Poľska a potom už rovno na hlavné pódium. Tu niečo po ôsmej nastúpil za gramce člen skupiny Depeche
Mode Andy Fletcher. Ten vystúpil namiesto avizovaného Paul van Dyka, ktorý nemohol na Creamfields z časových dôvodov dorazi. Andy hral hlavne electro, ale neodpustil si starú depešácku hymnu &quotPersonal
Jesus” a na moju obrovskú rados remix Billie Jean od Michaela Jacksona. V strede jeho vystúpenia sa predstavili prvé chránenkyne jeho labelu Toast Hawaii, dievčenské duo The Client, ktoré spievali
okrem iného aj o tom, že si nenechajú ujs trip. Medzitým som navštívila techno stage, kde hral český dj roka Orbith. Jeho som naživo počula prvýkrát. Odzneli aj hity &quotSunglasses at night” od Tiga and Zyntherius alebo &quotThe End” v elektronickej verzii v originále od The Doors. Po Orbithovi o deviatej začala hra Ďalšia
česká DJ-ka Ladida. Musím prizna, že hrala veľmi dobre a tvrdo a ľudia sa skvele bavili. Počula som záver setu Corvina Daleka, ktorý hral aj minulý rok, ale vtedy to bolo určite lepšie. Po ňom už prišla Angličanka Sonique, ktorá spustila tvrdé techno. Na chvíľu im síce
vypadol zvuk, ale ju to nevyviedlo z miery a spievala bez hudby, čo sme si všimli až o minútu neskôr. Laserová show na Trance, wet and hard & electro stage skvelo dotvárala atmosféru. Nazrela som aj na
World music alternative stage, kde práve vystupovali Stanley Beckford Band z Jamajky. Bolo to celkom zaujímavé, ale na takúto hudbu nie som veľmi zvyknutá. Tak som prešla na techno vypoču si KanaĎana Richieho
Hawtina. Nehral síce zle, ale čakala som od neho lepšie výkony. Okolo polnoci som sa presunula na hlavný stage s headlinermi tohtoročného Creamfieldsu Massive Attack z Bristolu, ktorí vystúpili v rámci svojho turné na podporu nového albumu &quot100th Window”. Exklusívne
predviedli dvojhodinové vystúpenie, kde zazneli aj staršie hity ako napr. &quotUnfinished Sympathy”. Na veľkoplošnej obrazovke za nimi okrem iného bežali sms-správy, ktoré mohli posiela priamo diváci. Ich
vystúpenie bolo na vysokej profesionálnej úrovni. Odbehla som si vypoču Maura Picotta. Jeho tranceové hity sa mi vôbec nepáčia, preto som bola veľmi zvedavá, ako hrá techno. V jeho podaní neznelo zle, zamixoval aj skladu od Manu Chao &quotKing of the bongo”. Atmosféra v stane vrela. O druhej hodine na trance stage vystúpil dj roka 2002 HolanĎan Tiesto. Počula som ho asi 10 minút, ale veľmi ma nezaujal.

Titul najlepšieho dj-a sveta si podľa môjho názoru nezaslúži. Určite sú aj lepší. Prišla som na hlavný stage, kde vystupoval anglický kráľ dnb Mr. Roni Size. Jeho dj-ské umenie dopåňal MC Dynamite. Ich
spoločné predstavenie bolo asi najlepšie zo všetkých. ¼udia kričali, skákali a perfektne sa bavili. Drsný dnb v Roniho podaní bol brutálny. O tretej hodine na techno stage nastúpila za gramce americká dj-ská hviezda Jeff Mills. Na neho som bola zvedavá. Jeho
mixy boli dokonalé a samozrejme zaznela aj skladba The Bells, ale aj tak si myslím, že v Bratislave zahral oveľa lepšie. Možno preto, že je zvyknutý na 3-hodinové sety a tu dostal priestor len na dve hodiny. Na World music stage som si ešte vypočula dnb od Ed Rusha. Tu
bola tiež skvelá atmosféra.

Okolo piatej skončil Jeff Mills a presunula som sa na trance a electro stage, kde ešte hral český Michael Burian. Tomu sa dostalo cti, zahra si aj na Creame na Ibize. Burianov set sa mi vôbec nepáčil. Asi preto, že nemám veľmi rada wet and hard. S veľkým nadšením som očakávala nemeckú superhviezdu Westbama. Ten začal okolo pol šiestej ráno za pokrikov &quotWestbam, Westside” a potom spustil strašné electro. Len na to som čakala, aby som si mohla zatancova electric boogie, z čoho české smažky nevychádzali z údivu. Obzvl᚝ pri brutálnych Westbamových scratchoch. Do svojho electra mixoval 50 Cent-a, Vanilla Ice a dokonca Blur &quotSong 2″. Na rannú rozbíjačku akurát. Tancovala som asi do trištvrte na sedem a potom som sa vybrala smerom do Bratislavy. V areáli letiska, ktorého oplotenie malo 6 km, sa nachádzali aj kolotoče, virtuálna realita (najprv za 40,-Kč, keĎ videli, že im to ide, zvýšili cenu na 50,-Kč), rôzne stánky s jedlom, nápojmi (teraz
už našastie nie za žetóny), tetovací stánok, stan Fun radia, Evropy 2, Techno.cz, kde sa dalo odfoti a veľa Ďalších vecí. Akurát zo 4 sľubovaných cistern s vodou sme našli iba jednu, aj tá dlho nefungovala. Inak organizácia bola oveľa lepšia ako vlani a väčšina
účinkujúcich nesklamala. Aj ozvučenie bolo oveľa lepšie. Kto nebol, môže ľutova. Už sa teším na Creamfields 2004. Dúfam, že prídu konečne Faithless a Paul van Dyk.

Text: Simona Betáková

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*