Jim Masters exluzívny rozhovor.

01. Si jednou z najdôležitejších osobností svetovej elektronickej scény, začínal si v 80-tych rokoch, ale myslím, že ľudia tu a veľmi nepoznajú. Povedz nám niečo o tvojich začiatkoch.
Začal som ako dj a promóter v roku 1985 v soulových a funkových kluboch v Londýne. Vošiel som do klubov a začal som premýšľa o hraní vo vlastnom klube pre &quotmojich” ľudí. Presne toto sa stalo, keĎ Acid House prvý krát zasiahol Londýn. Chodil som do klubov ako Shoom, Trip, Phuture a chcel som si spravi vlastné kluby a by hypnotizovaný ľuĎmi pri hraní.
Hral som a robil som veľmi veľa parties. Potom prišla spolupráca s The Drum Club. Neskôr to bola rezidentúra a promotion v Ministry Of Sound a takisto som sa staral aj o ich labely, ktoré zahrňovali aj môj vlastný – Open, ten predstavil aj producentov ako Carl Craig a Green Velvet. Nakoniec som ich ale opustil a v roku 1996 som založil spolu s Carlom Coxom Ultimate Base a rok na to začali v klube End klubové noci Open To Torture. Hrali sme tiež na veľkých festivaloch ako Homelands, Dance Valley, Tribal Gathering, Rock in Rio a pod.

02.KeĎ porovnáš scénu dnes a vtedy keĎ si začínal, kde vidíš najväčšie rozdiely? Ako myslíš, že sa bude scéna Ďalej vyvíja?
Scéna dnes je oveľa oveľa väčšia a komerčnejšia. Myslím, že je super, že je taká obrovská, veĎ môžem hra v Južnej Amerike a hneĎ na to v Hong Kongu a ľudia by sa mohli z toho zblázni. Hlavný problém však je, že nahrávacie spoločnosti, obchodné spoločnosti (ako Coca Cola), média a pod. začali premieňa a bastardi elektronickú hudbu do niečoho, čo je síce pekné a bezpečné, ale už to nie je underground. Myslím, že spätný efekt už začal s dos veľkými organizačnými problémami a clubberi tento komerčný shit podporujú. Oveľa menšie, intímnejšie undergroundové parties majú oveľa väčšiu kvalitu a príjemných ľudí, a rád by som veril, že to tak bude aj v budúcnosti.

03.čo vieš o scéne u nás v strednej Európe?
Na Slovensku som ešte nehral, ale veľa krát som hral v čechách a ak party v Bratislave bude taká ako v čechách budem veľmi potešený. Bol som tiež v MaĎarsku, Juhoslávii, Bulharsku, Chorvátsku a všade som stretol veľa príjemných ľudí s obrovským nadšením a porozumením pre techno. Tiež dji s ktorými som hral, boli výborní, vadilo mi len, že veľa týchto djov hrá len &quotloop” techno, ktoré mám síce rád, ale myslím, že je to nudné, keĎ to dj hrá celú noc. Myslím ale, že scény sa vyvíjajú a každá krajina využije všetky formy elektronickej hudby k vytvoreniu vlastného soundu.

04.Myslíš, že magické slovíčko &quotunderground” ešte existuje? 🙂
Only on the LONDON TRAIN SYSTEM!!!! Ha! Ha! (netreba snáĎ preklada :)))

05.Ako by si definoval svoj štýl hrania? Aké štýly si vystriedal za tie roky? Kto sú tvoji najobľúbenejší producenti?
Veľa ľudí ma pozná len ako techno dja, ale milujem hra všetky formy elektronickej hudby. A navyše je toľko štýlov techna… Najlepší set pre mňa je da mi príležitos hra 6-8 hodín hard techno, funky techno, electro, house, tribal, tech-funk, detroit, jackin’, deep a pohráva sa s ľudskými mysľami. Viem viac ako len hra tvrdé beaty a prinúti tým ľudí skáka. Predtým než som hral elektronickú muziku, to bol jazz, funk, soul a blues. Mám veľmi veľa obľúbených producentov, ale keby som mal poveda 10, tak by tam nechýbali: Carl Craig, Oliver Ho, String Theory, LTJ Bukem, Kevorkian, Steve Rachmad, Rush, Underground Resistance/Mike Banks a Weatherall.

06.Viem, že si v úzkom kontakte s Carlom Coxom a on propaguje gramofóny VESTAX:). Aký máš názor na tento gramofón?
Hral som na ňom len pár krát a hoci má veľmi dobré funkcie som stále Technics Man. VeĎ ho aj používam viac ako 17 rokov a cítim, že už je mojou neoddeliteľnou súčasou.

07.V poslednom čase sa v médiách často spomína technológia Final Scratch. Aký máš naň názor? Nemyslíš si, že Final Scratch zničí vinyly?
Final Scratch je výborný dj tool.Môžem hra nevydané a exkluzívne tracky + moje remake-y niektorých trackov, ktoré sú pre mňa jedinečné. Môžem si tiež vzia so sebou veľa štýlov hudby a nejaké staré klasiky. Nemalo by to postihnú vinyly, ja si ešte stále kupujem veľmi veľa vinylov, viac ako polovica trackov v mojom compe je z vinylov + keĎ sa budeš spolieha len na tracky a CDčka, ktoré ti ľudia posielajú, zmeškáš veľa dobrej hudby, ktorú môžeš nájs len vo vinyl-shopoch.

08.Aký máš vzah k internetu?
Používam Internet na všetko! Nakupujem, bookujem lety, komunikujem a veľa sahujem. Stále si myslím, že je dôležité komunikova a internet to skvelo umožňuje, je to super cesta na šírenie informácii medzi ľudmi. Bojím sa len, aby vlády nerozbehli veľkú cenzúru na nete. Tiež by bolo celkom dobré, keby ľudia začali plati aspoň nejaké malé čiastky za stiahnutie hudby, pretože to môže prinúti ľudí presta produkova hudbu.

09.Akú hudbu počúvaš vo svojom voľnom čase?
Veľa rôznych vecí. Všetko od jazzu po electro, downtempo, punk/two tone. Kedysi som počúval veľa skupín, ktoré som ako diea uznával – The Jam, The Clash, Specials. Počúvam veľa etnickej hudby, je veľmi dôležité pre mňa počúva veľa druhov hudby, aby mi to dávalo inšpiráciu urobi v štúdiu niečo nové a zaujímavé.

Tvoja aktuálna Top 10:
01.String Theory – Gravitational Pull – FS select
02.Digital Primate – I can cry for You (Masters remix) – PROJEX
03.Renato Cohen – Climax re-edit – Unreleased
04.Freelance Science no. 4 – Soma
05.Laurent Garnier – ???? – F Comm Acetate
06.Octave One – Somedays (Kevin Saunderson Remix) – 430 West
07.Ingoma 007 – White
08.Dave Clarke – The Wolf – Skint Sampler
09.Inside 011 – White
10.Don 1 – Ken – Native

15.11.2002 | ExExtreme, Bratislava

LONDON CALLING

Jim Master (base rec/london/uk)
Dodo (bajkonur/ba)
Pappi (crystal agency/ba)
Bolek (th intertec/se)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*