DJ Truhlik – rozhovor.

1, Na začiatok bude asi dobré v krátkosti poveda, kedy si ty vlastne začal s platňami a prečo?

Prvýkrát som videl mixova z gramofónov dja Alvina z francúzskeho Fun rádia. Bol veľmi známy a prišiel aj ku nám do Fun rádia v Bratislave. Predviedol nám ako to vyzerá, keĎ človek začne mixova a začne sa na tom vyslovene zabáva. Mixoval na remienkových gramofónoch Dynacord, ktoré sme vtedy mali v rádiu a absolútne bez problémov. Hral ľahký house a mne sa to strašne páčilo. V roku 1991 vznikol nápad prebra jeho reláciu Funmastermix a do rúk ju dostal Henrik Tomko vtedajší majster československa v mixovaní). A samozrejme niekomu zostala úloha dáva pozor na Heňa počas vysielania a toto bola presne moja úloha. Pozeral som Heňovi na ruky a raz, keĎ Heňo zmeškal na hraniciach, mi zavolal, že mám vybra dosky a hra. V prvom rade to bol záchvat, no potom som sa prekopal. Neskôr som skúšal prechody z promo platní. Boli to single a nauči sa na nich mixova bolo skutočné umenie. Platňa trvala 3:56M, takže si to musel stihnú mixnú v strašne krátkej dobe. To bol vlastne tréning a keĎ Heňo odišiel z rádia a na nejaké dva roky to prischlo mne. Po zmenách som toho nechal na strašne dlho kvôli nedostatku financií. Bolo to mŕtve obdobie, ktoré prelomil až West pred štyrmi rokmi, kedy začala relácia West mastermix, a tým sa to rozbehlo na novo. Odvety sa snažím nejako prediera.

2,Kedy nastal zlom, že ty ako rádio technik, alebo rádio dj si začal hráva ako dj na parties?

Ani neviem. Začal som síce hráva, ale myslím si, že je omnoho jednoduchšie zača hráva ako chalan , ktorý je neznámy ako ten , ktorý je známy. Mňa prenasleduje hlavne „TO JE TRUHLIK Z FUNRADIA. URčITE BUDE HRA KALERABY“. Pritom to vôbec nie je pravda, veĎ kaleráby hral aj Juro Tokár v Boccacci a ja som tiež hral v ´90 rôzne komerčnejšie veci. Myslím si, že je to vývoj.

3, KeĎ sme už pri tých štýloch, ktorý je tebe taký najbližší a čím všetkým si prešiel?

Vždy mi bolo bližšie, keĎ tam bolo viac elektroniky. Na začiatku to boli komerčnejšie housovačky typu Daft Punk.
Potom sa mi strašne začalo páči techno, no začali ho hráva všetci. Uvedomil som si, že tadiaľ cesta nevedie, lebo keĎ to hrajú všetci je to na nič a priblížil som sa k nižším tempám ako je progressive. Vždy to však bolo tak, že som mal veci v kufri rozdelenú na dve polovice. Predtým to boli trance a techno. Tvrdilo sa, že to nemôže ís dokopy, ale mne sa strašne páčili obidva štýly a keĎže mali okolo 138BPM, dali sa aj spolu mixova. Neskôr som prešiel na pomalšie tempo(progressive). Znova je to však tech house a troška progressive i keĎ sa momentálne tie žánre už strašne zlievajú dokopy. Myslím si, že kto zastane na mŕtvom bode a hovorí, že je technár buĎ nehovorí pravdu, alebo sa opakuje a začína by nudný.

4, čo robíš s doskami, ktoré už nehráš?

Všetky techno platne som daroval,a tie ostané občas prevetrám.

5, Ako hodnotíš súčasný stav v slovenskej elektronickej hudbe, či scéne?

Slovensko je jedna nepochopiteľná krajina, kde ľudia, ktorý by sa mali spoji a ruka v ruke k niečomu smerova tak sa hádajú.
Bohužiaľ to vzniklo aj v hudbe. V Anglicku sa ľudia dokážu zabavi na techno, house, drum and bass, na čokoľvek, pre nich je to zábava. U nás to tak nie je.

6, čo sa stalo s Fun mastermixom? Vráti sa ešte niekedy?

Prišlo také obdobie, že sa všetko zrušilo a záleží to iba na ľuĎoch. Musí to prís zdola, pretože ak ľudia nechodia na akcie, tak ich to asi nezaujíma a potom nemá zmysel niečo vysiela. KeĎ nie sme ochotní zaplati 50.-SK za vstup do klubu, kde hrajú domáci dji alebo na akúkoľvek inú akciu s tanečnou hudbou tak načo by to malo by v rádiu.
Lebo na Slovensku neexistuje klub, kde sa pravidelne každý víkend house hráva. Zázemie sa vytratilo.

7, Teraz načriem trochu do iného súdka. Máš už veľké skúsenosti s hudbou. Neplánuješ urobi aj niečo vlastné?

Tak to si trafil klinec po hlavičke. Jednu vec už mám za sebou a tá vyšla aj na cdčku. Bola to však rychlovka a nebol to ani môj nápad. Mám niečo pripravené, no nechcem to tlači cez Slovensko. KeĎ sa to sem dostane tak sa budem potichu usmieva a keĎ budem poču, že sa to niekomu naozaj páči tak sa poteším. Myslím, že vonku je podobný trend, že bez vlastnej produkcie nie si nič.

8, čo pre teba znamená internet?

Všetko. Na Slovensku totiž neexistujú obchody, kde by si človek vypočul nové platne a preto každý deň počúvam na internete, čo nové vyšlo. Plus informácie, kde kto hrá a pod.

9, čo takto booking?

FMM Booking kedysi existoval a trochu aj fungoval, no dnes to už nie je zárobková činnos ale iba zábava.
KeĎ si na konci mesiaca prepočítam, čo som minul za platne a čo za benzín tak si poviem, že každý musí ma nejakú úchylku.

10, A na záver tvoj odkaz pre našich čitateľov?

Aby menej ľudia písali kritické veci nato, čo sa niekde hrá a radšej sa tam prišli pozrie, aké to naozaj je.Zabávajte sa !!!

Ďakujem za rozhovor.

text: Matúš Gajdoš

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*