Recenzia : Signall

label: signall
autor: larry+

tracky: TV Signall
Vlekkar

Prvý slovenský drumandbassový 12“ vinyl je na svete. Vyšiel na labeli signall, ako prvý vinyl tohto čerstvo vzniknutého vydavateľstva. Od Larryho som sa dozvedel, že ide už o dlho pripravovaný projekt, kde výberu trackov predchádzala dlhá príprava a pár zvukových skúšok v kluboch ako U.Club, B-52, Vyagra, Perpetuum/cz. Minimalistickú stredovú etiketu navrhol designer Ján Šicko (ex-satori), ktorý pripravuje aj stránku www.signall.sk, ktorá sa spustí o pár týždňov.

TV Signall sa nachádza na tzv. labelovej A-strane a ako Larry uviedol „mala by to by tzv. vlajková loĎ signallu“. Skladba trvá 7:21 a ide o umiernený hardstep hodiaci sa k Teebemu, Predatorovi, Nu Balance atĎ. Má stupňovaný nástup s rôznymi samplami napovedajúcimi Ďalší priebeh. Po ňom sa spustí hlavná téma a basová linka, ktorá neostáva nič dlžná názvu drum´n´bass. Tak isto rytmus má charakteristický sound s kovovo znejúcimi haitkami. Vývoj skladby sleduje štandardný postup a je osviežený stoptajmamy, ktorých je primeraný počet. Po vypočutí skladby v sete DJa Gabbanu v bratislavskom U.Clube môžem skonštatova, že sa rovnocenne zaradila medzi tracky ostatných producentov.

Vlekkar je na druhej B-strane, pri ktorých sme zvyknutý na menej výrazné tracky. Je to digitálne pôsobiaca skladba s vyčisteným rytmom a čistou výraznou basovou linkou. Má dos dlhý nástup pri ktorom sa postupne formuje charakter skladby, pričom hlavný sampel prichádza netradične až po nástupe basov. Hlavná téma je o zvuku o ktorom Larry hovorí: “pripomína mi klaksón, ktorým sa dorozumievajú vlekári v Tatrách“, ale môže sa sta že si ho zameníte za elektrickú gitaru. Ide o dokonale výraznú charakteristickú slučku, na ktorú nezvyčajne reagujú ľudia na parkete. Nedá sa poveda, ktorý z trackov je lepší, pretože sú o inom.

==arzen==