SUPERGROOVE – Sensoreal interview

Ahoj Chris, Ahoj Keče.

Sensoreal: Ahoj Mario…

Wychitawacs: Vo štvrtok sa v Mlynskej Doline v Unique clube stretneme na Ďaľšom pokračovaní SUPERGROOVE night. Dalo by sa prenesene poveda že otcom aj matkou celého projektu tejto klubovej noci ste vy dvaja. Môžete nám poveda o SUPERGROOVE niečo viac?

Chris: Rodičom celého Supergroovu je vlastne Keče, on vymyslel tento názov. Pôvodne bola Supergroove rádiová show, ktorú sme zhruba pred tromi rokmi vysielali na internetovom radiu RTI, neskôr sa z toho stala &quotputovná” klubovka…

Wychitawacs: Hovoríš putovná… Znamená to že Supergroove nie je rezidentná párty? Myslím v tom zmysle, že prevideľne v rovnakom klube?

Chris: Presne tak… Supergroove night už bola odohraná vo viacerých kluboch na Slovensku, dokonca aj za našimi hranicami…

Keče: Teraz sa ale snažíme skôr vklada do situácie, kedy opä chceme ukáza ako chutí undergroundová klubová zábava… Berieme to ako výzvu hlavne teraz v tomto čase, keĎ sa stal akýmsi klubovým štandardom mainstreamový rave a komerčný trance. My máme inú predstavu o tom čo je clubbing a rave…
Ja osobne sa teraz cítim ako v situacii pred 15timi rokmi, kedy bolo treba tiež ľudom na slovensku ukazova o čom je djing a hudba hraná z gramofónov… No a dnes je ta situácia podobná, len s tým rozdielom, že dnes už sme na vyššom leveli. Máme viac rokov, viac skúseností a trošku možno aj trošku väčší rozhľad v nielen v tanečnej hudbe…

Wychitawacs: No práve… Z gramofónov sa už dnes ani moc nehrá… A tí mladí chlapci čo sa dnes hrajú na djov gramofón ani nevedia používa na mixovanie… A ako ste na tom vy? Vynil alebo digital?

Chris: I love vynil!

CHRIS_FLORIO

Keče: Jednoznačne vynil. A ešte stále kým to pôjde, budeme hra z platní a gramafónov, lebo Technics je HUDOBNÝ NÁSTROJ!!!

Wychitawacs: No ja sa priznám že som po dlhom boji nakoniec podľahol modernej technike, a na hranie používam digitálny djský systém, ale vynilu som sa nevzdal, aj keĎ už síce nepoužívam klasickú platňu ale timecode, ale ten vynil soul tam stále je, dotýkam sa ho, pracujem s ním pri hraní…
Väčšina najmä djov-producentov ale zvolila pohodlnú cestu CD médii resp. všelijakých live performance softvérov. Vy ste tiez producenti, ako chcete prezentova vašu vlastnú hudbu ked ste stále vynil positive?

Chris: Pokiaľ bude naša tvorba na vynile, tak na vynile, pokial nie, tak asi daná skladba nie je dostatocne dobrá, aby sme ju hrali 🙂

Wychitawacs: V dnešnej dobe sa ale veľa skutočne dobrej muziky na vynil ani nedostane. Releasuje sa iba digitálne. A to sa nebavime o nejakych net labeloch, ale mám na mysli take renomované značky ako napr. Soma records či F-Communication…

Chris: Áno, to je pravda, samozrejme veľa kvalitnej hudby vychádza len digitálne a musim sa prizna, že rád by som niektoré skladby zahral, ale jednoducho pre mňa je djing odjakziva spätý s vynilmi, je to taký moj fetiš… Pre mňa vynil nie je len hudobný nosič, ale aj kus mojej zbieky, niečo čo si vážim, čo môžem chyti do ruky…

Keče: Áno to všetko je síce pravda, ale pokiaľ sa celá táto digitálna transformácia neskončí, dúfam že sa technológie vyvinú tak aby boli použiteľné aj pre naše, povedzme konzervatívne chápanie djingu…

Wychitawacs: Vrátime sa teda spä k vynilom?

Chris: To určite nie… Nová generácia djov je dnes pohodlná. Internet ponúka čoraz väčšie možnosti ako sa dosta k hudbe… Dnes urobím track a zajtra ho už niekto môže hra na opačnom konci sveta… Tento vývoj sa nedá zastavi a ani to nechceme. Dôsledok toho ale je, že dnes takmer všetci hrajú to isté, väčšinou charty stiahnuté z beatportu… Spomínaš na tie krásne časy, keĎ si zavolal hra nejakého anglána a nepoznal si ani jeden jeho track?

Wychitawacs: To áno, a nemusel to byt ani anglán, stačilo aby prišiel hra kámoš čo bol na nákup v inom vynil store ako ja… A to je tá druhá strana mince… Globalizácia zasiahla aj alternatívnu kultúru, ktorá sa snažila vo svojej podstate stᝠmimo hlavnéhpo prúdu… Dnešná totálna informačná explózia má za následok že sú ľudia ovela ľahšie a oveľa viac manipulovatelní a manipulovaní. Dnes stačí ma internet, počítač + nejaky fake soft a daľší nádejný a ambiciózny &quotumelec” je na svete. Nemáte pocit že práve toto je najväčší problém? Kvantita na úkor kvality?

Chris: Presne si to vystihol… Kvantita na úkor kvality… BuĎme k sebe úprimní… S Abletonom s použitím autosynchronizácie dokáže namixovat slušný set aj moja babka a ak si stiahne z beatportu napr. Dubfire`s chart, tak ho môže rovno posla do essential mixu…

Keče: Myslím že showbusiness ako stroj na peniaze potláča kreativitu a ničí kumšt, strácajú sa odborníci čo vedia selektova kvalitu a najviac na to dopláca konečný konzument tohto shitu… To už nie je o umení, hudbe alebo kultúre, to už je len o egu a osobných záujmoch… A to je potom cíti aj u dja, producenta alebo iného &quotumelca”, že ide viac len o ventilaciu nejakeho vnútorného pretlaku, ako o nejaký umelecký výkon…

KECE

Chris: Bol som pozrie prednedávnom jedno live vystúpenie z Abletonu… Ten chlapík nepoužíval ani mixpult, ani sluchátka… Prihrbený čumel celý večer do laptopky a vyzeralo to ako keby si čítal maily, keby pustil vopred nahratý set a cely večer by si chatoval s nejakymi babenkami, tak by si to nikto ani nevšimol… Chcem tým poveda, že každý kto stojí na pódiu pred ľuĎmi by mal predvies aj nejaký performance a nie len staticky čumie do monitora, potom je to nuda !!!

Keče: Práve Ableton je to čo mi leží v žalúdku, aj keĎ o jeho konštrukčnej vymakanosti nijako nepochybujem, ale v zásade sa zábava nedá dopredu naprogramova… Ani gitarista či spevák na pódiu neurobí atmosféru ak bude hra vlastné veci z playbacku…

Chris: To si ešte nevidel tú novú hračku, čo teraz propaguje Hawtin, s tým môžeš stᝠpri barovom pulte a odtial všetko riadi ako z diaľkoveho ovládača…

Keče: No comment…

Wychitawacs: Nie z ovládača… Z telefónu… (…tajne dúfam že si niečo také s Dodom čo najskôr zaobstaráme…)

Keče: Ešte väčší no comment…

Chris: No videl som koncert Art of Noise, ktorý robili zo svojho štúdia cez webkameru, ale to bola skôr taká sranda… Ale tu už sranda končí 🙂

Wychitawacs: Prečo sa tomu hovorí live vystúpenie? Asi preto lebo stlači enter na klávesnici je umenie?

Keče: Pre niekoho asi áno. Aj keĎ u AON to bolo o niečom inom, lebo stačí že povedali: &quotOvládame dokonale všetky softy a hardware na výrobu a úpravu obrazu a zvuku…” A o tom niet u Art of Nois pochýb… V ich prípade si myslím, že to bol iba experiment a kto vie ako naplnil ich očakávanie, alebo čo mali z tej skúsenosti…

Wychitawacs: O tomto si založíme blog… Ale teraz sa vrátim zasa k vám dvom. Okrem djingu a organizovaniu Supergroove night sa venujete najmä produkcii pod pseudonymom SENSOREAL. Prečo Sensoreal? čo to znamená?

Keče: Je to slovo ktoré vzniklo spojením &quotsense of the real”, alebo &quotsensor of real” čo je niečo v tom zmysle ako &quotvnem pravdy”…

Wychitawacs: Ako ste sa vy dvaja spolu stretli. Kečeho poznám už roky, keĎ som ja začínal prvé experimenty z djingom na prelome tisícročia Keče už bol etablovaný house dj… A čo ty Chris? Kde si našiel Kečeho prosím a? 🙂

Keče: Chris bol tu celý čas ako amatérsky producent, ktorého pesničky som náhodou počul (už v tedy robené na veľmi obmedzených digitálnych technológiach) a bol som z toho očareny aj keĎ to znelo ako druhotriedny 2unlimited, ale na tú dobu som takú kvalitu nepočul ešte u amatéra chlapca… A napokon po rokoch podnikania a sveta veľkých bankovych transakcii (pozn. red. Chris je finančný analityk) Chrisa neodvratne zachvátila túžba po djingu a profi produkcii. Zaobstaral si techniku a začal budovat archív a vyvíja všetky potrebne aktivity s tým spojené. Náhodou sme sa opä stretli v Chrisovej kaviarni v Poprade a pri káve sme dali &quotdlhú odbornu debatu”, následne dali session a pol roka nevyliezli zo štúdia… Ani na deň!!!

Chris: Kečeho som už poznal z počutia tiež veľmi dávno (on bol totiž spolu s Dodom v Poprade legenda :)) a musím poveda, že odkedy sme sa prvý deň stretli, tak sme sa skutočne od seba nepohli pol roka a robili vkuse hudbu…

Wychitawacs: A dostavili sa aj výsledky… Tracky, remixy, relaesy… Váš remix tracku &quotYou Make Me Struggle” od Lets Go Outside vyšiel dokonca na legendárnej škótskej značke SOMA recordings, kde vydávajú také mená ako Funk d` Void, Slam alebo Silicone Soul. To sa zatiaľ ešte žiadnemu slovenskému producentovi nepodarilo… Ako to dokázali dvaja chalani z Popradu?

Chris: Asi sme mali štastie :))) …Ááále čoby veĎ jeden remix ešte predsa nič neznamená…

Keče: No áno bolo to trochu aj o štastí, ale po čase sa potvrdilo, že to bolo aj zásluhou našej štúdiovej driny, lebo hneĎ nato sa vydaril daľší remix, ktorý by mal vyjs aj na platni na znacke Treibstoff, čo je aktuálne v Nemecku dominanta ako kedysi Poker Flat. To nám dodalo Ďaľšie sebavedomie a najmä energiu pracova Ďalej a výsledkom je niekoľko Ďaľších pripravovaných releasov na dobrych značkách… Teraz sme v štádiu, keĎ konečnne prekračujeme tú pomyselnú hranicu kedy môžeme pracova ako profesionáli a len čas ukáže ako to všetko nakoniec dopadne.

Wychitawacs: Takže predsa len bude vynil… Gratulujem… Trochu som sa bál po tých komplikáciach čo boli zo Soma releasom, ktorý aj napriek avizovanému vynilu nakoniec po dlhšej dobe predsa len vyšiel, ale len ako digital release… V čom bol vlastne problém?

&quotKece

Keče: V aktuálnej situácii, ktorá je teraz vo svete, kríza, nástup digitálnych technológíí a všetky tie veci okolo… Aj Soma musela kona ako obchodníci a zredukovala vydávanie hudby na vyniloch takže sme radi, že to nakoniec vyšlo aspom ako digital release…

(pozn. red. remix vyšiel na Some 9.3.2009 pod katalógovým oznacenim Soma 258d a je dostupny v Soma shope: www.somarecords.com/music/soma_258d/ a od 13.4. aj na beatporte: www.beatport.com/en-US/html/content/release/detail/165876/You%20Make%20Me%20Struggle%20%28Remixes%29)

Chris: Manager zo Škótska nám napísal, že momentálne aj Soma prežíva veľkú krízu, ktorá postihla všetkých vydavateľov, ktorí vydavajú vynily… Je to dôsledok rozmachu novych digitalnych technológií…

Wychitawacs: Áááá tak preto ste takí navrčaní na tie abletony a traktorskreče 🙂 Ale ten Treibstoff release bude na vynile… A čo je na vynile to sa počíta…
Na čom momentálne pracujete? Kde sa dajú vypoču vaše tracky?

Keče: Pracujeme na viacerych projektoch, opä sme sa zapojili do viacerých remix contestov, kde už ale nie je ani zĎaleka tak silná konkurencia profesionálnych producentov a veľkých mien ako to bolo u Treibstoff alebo Soma, tak uvidíme ako to nakoniec všetko celé dopadne…
Zverejňujeme väčšinou len vydané tracky, lebo každá &quotvyrobená pesnička” prechádza hodnotením a pokiaľ nie je o ňu záujem, tak to vnímame že nie je dos dobrá na to aby išla von. Tých trackov máme naozaj veľa, ale zatiaľ len niektoré sú vydané alebo čakajú na release. Niečo sa dá poču na www.myspace.com/sensoreal alebo www.myspace.com/housemusicsk a väčšina vydaných vecí na www.beatport.com
V podstate sme stále iba začínajúci producenti, ale dúfame že do konca roka by sme mali ma na konte dvojnasobný počet releasov ako doteraz…

Wychitawacs: To dúfam a držím palce…
Fuuu, páni dos sme si uleteli v tomto &quotkrátkom rozhovore”, takže na záver len dodám že SENSOREAL – Chrisa a Kečeho spolu s djom Trávom, djkou Dolix s trubkárom Remom a Wychitawacsom budete môc zaži naozaj live už tento štvrtok na Ďaľšom pokračovaní SUPERGROOVE night v Unique clube v Mlynskej Doline…

Sensoreal: Ďakujeme… a tešíme sa všetkých dobrých ľudí, ktorých vo štvrtok stretneme v Uniqu 🙂 Peace…

——————————————————

SUPERGROOVE &quotresurrection”

štvrtok 7.5.2009 – Unique club
Bratislava – Mlynská Dolina
21:00 > free €ntry
22:00 > 3 €ntry
00:00 > 5 €ntry

——————————————————

Viac info na:
www.unique.sk
www.djtrava.com
www.wychitawacs.com
www.myspace.com/sensoreal
www.myspace.com/dolyx
www.myspace.com/maapo

zdroj: supergroove – press info

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*