Recenzie – Timo Mass, Moby a JBL.

Timo Maas – Loud
Perfecto Records, 4.3.2002

Špičkový nemecký DJ Timo Maas na seba už predtým niekoľkokrát upozornil svojimi výnimočnými singlami a u nás pred necelým rokom predviedol i svoje DJské umenie na párty Maasiv. Po dlhom čakaní konečne vychádza i jeho štúdiový album Loud, ktorému predchádza singel To Get Down, o ktorého remix sa postaral Fat Boy Slim.

MOBY – WE ARE ALL MADE OF STARS CDS
Mute, 29.4.2002

18 je názov nového Mobyho albumu z polovice mája roku 2002, pred vydaním silne utajeného obsahu. 18 bude skutočne výdatným potešením pre veľmi široký okruh poslucháčov! Tradične mobyovský, teda kvalitou i stopážou bohatý darček, má tentokrát – ostatne celkom v štýle názvu albumu – osemnás položiek v celkovej stopáži len pár desiatok sekúnd pod 70 minút: a buĎte si istí, že ani v jednom prípade nejde o nastavovanie zbytočnými remixami či alternatívnymi, väčšinou nie príliš vydarenými nahrávkami predchádzajúcich songov … Od úvodného We Are All Made Of Stars po záverečné Im Not Worried At All je to paráda muža, ktorý urobil pop aspoň raz opä nevykalkulovanou zábavou!

Ján Boleslav Kladivo: Celý život na tigrovi
Slnko records 2002

Ján Boleslav Kladivo je slovenský pesničkár, ktorý sa na svojej novej EP zaoberá intenzívnym chovom elektronických zvierat.
Šina: Prečo celý život práve na tigrovi?
Kladivo: V úvode mojej časti na www.slnkorecords.sk hovorím o počiatočnom impulze pre vznik titulnej pesničky. Takže mal som tému a rozmýšľal som o jej básnickom spracovaní. Uvidel som ideál ženy, archetyp, ktorý sa pohybuje v útrobách mysle muža. Ten ju hľadá v reálnom živote a len ažko sa zmieruje s tým, že túto vysokú abstrakciu nestretne. Žena sa zas zakráda pralesom myšlienok na tigrovi – lovcovi, tajomnom a prekvapujúcom. Chodí a loví muža a zároveň v ňom vytvára odvahu splni elementárnu podmienku bytia. čo ňou je? Nástojenie na kvalite, morálnej sile, či prekonaní smrteľnosti? Báseň odpovedá metaforou, tajomstvo ostáva skryté. Tento pozemský príbeh skutočnej ženy a skutočného muža je príbehom spojenia protikladov.

text: anarchy.sk