Stanton Warriors : Profil.

Dvojka ze studia, kterou už po několika tracích a remixech považoval celý svět za jeden z nejzásadnějších projektú na breakbeatové scéně. Tak by se dal shrnout dosavadní příběh Stanton Warriors v jedné větě. Dominic B. a Mark Yardley se potkali díky práci pro jeden z nejvýznamnějších labelú vlny speed garage – 51st Recordings projektu Tuff Jam. Dominik tu pracoval jako A&R, Devon ve studiu jako technik a zvukař. A je pravda že inspirace (speed) garage je v jejich tvorbě patrná dodnes, nicméně omezit se onačením Stanton Warriors jako 2stepových producentú by byla velká chyba, nebo by zachycovala jen jednu část spektra jejich produkce. Na druhé straně jejich nesmírně barevné stylové palety najdeme nuskoolové breakbeaty z těch nejnuskoolovějších. Dominic je z dvojice více DJ. Hraní se věnuje již zhruba 10 let, pracoval ve vinylshopu provozoval booking. Jak už to tak u DJú bývá.

Mark zastupuje spíš muzikální složku projektu, nebo od té doby co ho ve dvanácti letech fascinoval Prince, touží umět stejně jako on hrát na 32 hudebních nástrojú (začínal s kytarou). Jako velký kluk se dokonce rozhodl studovat elektronickou hudbu na Salfordské Univerzitě, ale brzo usoudil, že z knih se o tomto oboru mnoho nedozví. Odtud tedy jeho cesta vedla do studia 51st Recordings, kde se od vaření kávy dostal až k produkování skladeb slavnějších jmen. Tato praxe se po určité době jemu i Dominicovi zajedla, a proto se oba rozhodli dát hlavy dohromady a začít tvořit pod vlastním jménem, resp. pod jménem Stanton Wariors.

Jejich první společná práce došla zhmotnění na singlu What You Gonna Do. Singl vyšel právě na 51st Recordings a nesl všechny jeho identifikační znaky, především speedgarageový riff. Díky Tuff Jam se mu dostalo i zasloužené mediální pozornosti. Na singlu dalším se Stanton Warriors posunuli blíže svému současnému eklektickému zvuku. S Determined uspěli Mark a Dominic i na WMC v Miami a rázem začaly přicházet nabídky na remixy. Skladby Missy Elliot – She’s a Bitch nebo DJe Scribbla – Everybody Come On, stejně jako vlastní singl Da Virus získaly projektu slušné povědomí, nicméně skutečný úspěch přišel až s remixy Basement Jaxx a Azzido Da Bass. Jump’n’Shout stejně jako Doom’s Night, tedy samy o sobě skladby s hitovými ambicemi dostaly po remixech Stanton Warriors přídomky nejhranějších skladeb přelomu let 1999 a 2000. &quotVždycky jsme si snažili vybírat, kdybychom vzali všechny nabídky brzy už bychom neměli co říct. Z tohohle dúvodu jsme bohužel museli odmítnout i lidi, kterých si skutečně vážíme jako Roni Size nebo Stereo MC’s.” Přehled skupin a projektú, které si Stanton Warriors vzali do práce je i tak skutečně impozantní stejně jako pestrý. Od už zmíněných přes Massive Attack, Ragga Twins, Bentley Rhythm Ace, Jocelyn Brown, Artful Doder, Fatboye Slima až po Busta Rhymese.

čekání na dlouhohrající debut projektu nám Mark a Dominic zpříjemnili kompilací Stanton Session, která se zařadila mezi nejlepší mixovaná CD roku 2001. Mezi 19 tracky najdeme tři z autorské dílny Stanton Warriors (Right Here, Da Antidote, Da Virus), z těch známějších jmenujme ještě skladby Basement Jaxx (Jump’n’Shout pochopitelně), Plump DJ’s nebo Laya & Bushwacky.
&quotPřed pár lety během karnevalu jsme seděli v jedný hospodě na Notting Hill. Před ní byl sound systém a akorát hráli náš track. Najednou všichni tancovali. Místní trendy lidi, rudeboys, načinčaný houseři, všichni. To je myslím dobrá metafora pro naši hudbu” říká Mark, &quotJe to prostě dobrá hudba ulice, to je o čem jsou Stanton Warriors. Prostě si myslíme, že dobrou desku poznáš, když jí pustíš ve vinylshopu a lidi začnou pokyvovat hlavama, není dúležitý jestli je to house, nebo breakbeat, nebo hip hop. Je to hudba ulice.” dodává Dominic.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*