01. Aleši proč jsi se vlastně vrátil k hraní z gramcú ?
Vždycky mě to bavilo a když jsem v 98 musel přestat hrát, bylo to kvúli práci – časopis, párty, Summer Of Love a tyhle věci si to prostě vyžádaly. Už jsem si sice myslel, že se nikdy za gramce nevrátím, ale nakonec proč ne. Dneska je strašně moc djú, kteří jen pouští desky a to mě vlastně vyburcovalo k návratu. Mám rád překvapení, hraju desky starý i nový, nejen jediný styl, což sice mnohé múže odradit, ale sám vím, že nechci hrát pro davy. Je mi milejsí malý klub nebo malé pódium, kde se prostě vyblbnou lidi i já. Rád si zazpívám i zaskáču, mám rád tu energii, která při hraní osciluje mezi mnou a lidmi. Tak jsem prostě zase dj…
02. Jak ti to jde, co hraješ a kde sis nejlépe v poslední době zahrál ?
Přiznám se, že nejsem takový ten dj, co se snaží za každou cenu bezchybně mixovat, spíš sázím na náladu a atmosféru. Když jsem začal zkoušet, bylo to tvrdý, vúbec mi to nešlo sladit beaty. Ale pak se to starý, co už jsem uměl prostě obnovilo a tak si dneska troufnu i na klasické mixování a někdy se to opravdu povede. Samozřejmě, jindy taky třeba ne. Hodně dobře jsem si zahrál třeba v Radosti před Afrikou nebo nedávno v Liberci na Decandance. Naopak třeba výbuch byl v Pardubicích u Žlutého psa, kde jsme měli mít premiéru sranda projektu Los Diabolos, tedy já a Pavel čejka. Pavel si totiž bohužel vzal do hlavy určitou vizi a nějak mu ušlo, že Dj musí ze všeho nejdřív bavit lidi, teprve potom experimentovat. Hráli jsem každý jeden mix a když do nějaké rozjeté pecky bez mixu nasurovo pustil nejaký psycho elektro, vúbec jsem nevěděl, co mám dělat, jak to zachránit. Lidi samozřejmě hned vyklidili parket a když Pavel pustil Holky z naší školky, šel jsem pryč, nemělo to cenu. Inu, další zkušenost a snad to ve svém domácím městě zvládnu brzy napravit.
03. Když tak sleduješ brněnskou sconu posledních 8 let, co si o ní vlastně myslíš?
Hlavně to, že udělala obrovský skok vpřed. Když jsem do Brna poprvé přijel na Garáže v srpnu 98, přišlo mi to jako kdyby někdo vysypal vagón pika před klub. Pak proběhly všechny ty Orionky, Apokalypsy, Citadely a další párty a lidi se začali učit vnímat muziku i jinou než tvrdé techno, tak jako i všude jinde jim začalo docházet, že drogy nejsou košer když se to přehání. Takže dneska si myslím, že Brno má jednu z nejlepších a nejpestřejších scén u nás a hodně silných osobností vyrostlo právě v tomto podhoubí. Opravdu, za těch 8 let byl vidět celý ten přerod, celý vývoj až do dnešních dní a tak jak jsem Brnu vždycky fandil, dnes mu fandím ještě mnohem víc:-)
04. Jak vnímáš rozdíly mezi jednotlivými promotéry v Brně ?
Nevím jestli rozdíly, ale každý z brněnských promotérú, který dnes dělá akce se docela dobře vyprofiloval. Na masovky je tu Gabo, na velké párty Apkokalypsa a klubovky, ty umí nejlíp Pavel Tesař. Tomu taky fandím nejvíc, protože dělá tu nejmíň oceněnou a přitom nejdúležitější práci. Totiž, vede lidi i jinam, než jen k tomu, aby prostě na párty přišli a vykalili se. Ale všichni tři zmínění dělají svoji práci dobře a pokud jsou mezi nimi rozdíly, tak jsou tu proto, že každý má trochu jiné publikum, pro které to dělá a to je dobře. Právě v Brně totiž ještě nedávno dělali všichni všechno podle jednoho modelu a to se mi až tak nelíbilo. Stejně tak jsem rád, že se brněnská scéna vyčistila od příživníkú a pochybných existencí, protože ti dělali Brnu opravdu špatné jméno. A to samozřejmě i těm dobrým akcím, což byla velká škoda.
05. Na Eternity zahrají také 4 výborní Španělé, máš nějaký vztah k španělské scéně ?
Španělskou scénu moc neznám, le vím, že je tam hodně dobrých producentú a djú, takže se těším, až si je sám poslechnu.
06. Hraješ nějaké španělské tracky, případně které ?
člověče, to ani nevím, ale asi ani… Mám hromadu techno desek, white labelú a tam určitě nejaký španěl bude…
07. Scéna se uzdravuje a výrazně zmenšuje, myslíš , že to je dobře ?
Myslím, že je to dokonce skvělé. Nebyl jsem nikdy příznivcem megalomanie a myslím, že to české scéně nijak nepomohlo. Mám raději, když se dělají věci tak, jak je možné je dělat. A hlavně když se dělají proto, že to má smysl je dělat. Vydělávat peníze pro mě není smyslem taneční scény. Smyslem je otevírat lidem cestu k poznání, že všichni jsme stejní, že se všichni chceme jen bavit a mít se rádi. To je poselství taneční scény, ne to, že se na ní nějakou dobu dalo solidně vydělávat. Ono zde platí, že menší scéna znamená zároveň lepší scénu. Možná proto mi občas říkají vizionář, protože dnes už takhle smýšlejících lidí ve scéně mnoho nezbylo… Ale věřím, že nás zústalo dost na to, aby jsme zabránili devalvaci a degrdci toho, co se tu léta budovalo, bylo by škoda to ztratit.
08. Na Eternity , 2. stagei dostaneš hlavní čas, co od tebe múžeme čekat ?
Vezmu si sebou jak 20 let staré desky, tak třeba i úplně aktuální techno nebo electro. Nijak se nepřipravuju, dávám vždycky na atmosféru, na to, co se lidem v té chvíli líbí. Rád kombinuju styly i nálady, hraju dost pestře a nebo třeba někdy tky múže dojít na úplně čistý techno set. Uvidíme, co na to lidi, jak se budou bavit. Myslím, že si ale některé kultuvní pecky určitě neodpustím, třeba Stereo MCs nebo Underworld nebo Majkla Jacksona:-)
09. Zahraješ něco od producentky Luccy ?
Určitě, moc se mi líbí Fast Life… Originál mnohem víc než remixy…
10. a nakonec tvé all time top 10
1 – Kraftwerk – The Man Machine
2 – Primal Scream – Come together
3 – Stereo MCs – Step It Up
4 – Tiga & Zynterius – Sunglasses at Night
5 – CJ Bolland – Sugar Is Sweeter
6 – The Bucketheads – Got Myself Together
7 – Marco Carola – 9th Question
8 – Underworld – Born Slippy NUXX
9 – DJ Rush – Get On Up
10 – Mr X & Mr Y – Dancing With the Rebels
……………………………………
22.5. Fléda Brno – Eternity
Chris Morgan (Linz, A)
Stoned Baby (Madrid, ESP)
Pepo (Madrid, ESP)
Nitto (Almeria, ESP)
Javy Union (Seville, ESP)
Lucca
Jerry
Marthen
Leave a Reply