Začiatkom 90. rokov sa vyrojili z hniezda britského tanečného undergroundu prvé breakbeat hardcoreové skupiny, ktoré zasiahli najskôr len hlboké dno rebríčka predajnosti singlov, nikto však nečakal, že ich úspech potrvá oveľa dlhšie ako predpovedaný jeden rok. Neodškriepiteľne priniesli do hudby niečo nové a na tú dobu dos šokujúce – na kos ohlodané sample z house, techna, funky, hiphopu, reggae a popových skladieb premiešali s tvrdými breakbeatmi, okorenili melódiami z rôznych detských relácií alebo mickeymouseovsko-šmoulovskými zrýchlenými vokálmi, odkazujúce na užívanie populárnej „párty drogy“ extázy.
The Prodigy si zaslúžia medailu za hudobné zásluhy – úspešne vybúrali dieru do tradičného škatuľkového členenia mainstreamových žánrov na pop, rock, dance. Vo svojich skladbách bravúrne použili nespočítateľné množstvo samplov z rôznych známych a neznámych albumov všetkých možných žánrov, filmov, televíznych správ a šotov – zdroje uvedené v bookletoch albumov sú len zlomkom z konečného počtu. Pri každom počúvaní sa dá objavi niečo, čo ste si doteraz nikdy nevšimli. Ako jediní prežili divokú rave éru, pretože sa každým albumom posunuli vždy niekde inde. A zo silnej päky, podľa médií najdôležitejších tanečných kapiel 90. rokov to skutočne dotiahli najĎalej – Orbital to zabalili minulý rok ešte pred vydaním posledného albumu, Leftfield už o dos dávnejšie (2000), o súčasnú tvorbu Underworld sa už nezaujíma nikto a to, že Chemical Brothers tento rok chytili druhý dych, sa považuje za menší zázrak.
Leave a Reply