Profil: BAD COMPANY

Tak například duo Fresh and Vegas(singly pro labely Breakbeat Culture, Metro), Absolute Zero/Subphonics(spolupráce s Renegade Hardware) a konečně formace Future Forces(opět spolupráce s Renegade Hardware). Všechny jmenované projekty byly poměrně úspěšné, a tak po tom, co se chlapci spojili, to začalo být opravdu zajímavé. Po hvězdném debutu přišlo na řadu EP The Fear, na kterém najdete klasiku Four Days. Zajímavá je také spolupráce s Matrixem na posledním tracku tohoto EP – Jellyfish. Neopomenu ani příspěvek Iraq na kompilaci World of Drumandbass pro label Formation. O tom, jakou mělo jméno Bad Company váhu, svědčí nabídka spolupráce s legendární značkou Prototype. Špatná parta jí využila více než dokonale – vzpomeňte na jízdu The Pulse. Bez této desky se neobešla snad žádná jungleová párty ještě rok po jejím vydání a podle mnohých je to nejlepší release tohoto labelu vúbec, což není špatný výkon, koukneme – li se na tenký seznam interpretú, kteří dostali tu příležitost vydávat na Prototypu.

Ve stejném roce (1999) vyšel singl Seizure/Skin Tag na labelu Virus(doublepack Twisted), patřící terrible twinúm. Jednoznačně další bod pro Bad Company. Na desky od této party se nedočkavě čekalo a pokud se vám je podařilo sehnat (v té době u nás věc nemožná:), tvořily vždy vrchol setu. Další úder přišel na Traceově značce DSCI4. Singl Coma/Spraycan (jako každý singl doposud) posunul možnosti jungleu o něco dále. To už na svět prosakovaly zprávy o novém LP. Všichni netrpělivě čekali, diskutovalo se o tom, jestli se partě podaří udržet vysokou úroveň. Deska dostala název Inside the Machine a získala ocenění na Drumanbass Awards jako deska roku. Chlapci však nepřestávají pracovat a přibližně s ročním odstupem vzniká druhé LP, to dostalo jméno Digital Nation a ve tvorbě Bad Company představuje určitý zlom. Tranceové nálady, jemnější zvuky a nové postupy při tvorbě trackú. Hodně fanouškú tato změna zarmoutila, ale Bad Company dokázali zlým jazykúm, že jejich tvorba není jednostranná. Poté přišla trilogie Book of the bad. (hitovky The Voice, Dogs on the moon, Ladies of Spain nebo Miami Flashback). Mezitím se ještě stačili hoši opět zapsat zlatým písmem do dějin jungleu hitem Planet Dust právě na Riderově Prototypu. To jistě není ani z daleka kompletní výčet tvorby této party. Určitě je potřeba alespoň se dotknout remixové tvorby Bad Company.

Tak například remix asi nejúspěšnější hitovky Raye Keitha There´s something out there. Dále třeba remix Pressure Rise pro label Aspect, nikdy nevydaný a naprosto dokonalý remix pecky Sardines od formace Fortran(Ed Rush/Optical) na labelu Metro.(najdete ho pouze na kompilaci Level 01) Srdce každého stepaře jistě zaplesalo po vydání remixu klasiky Atlantis od Moving Fusion na labelu Ram Records. To už se dostáváme do nedávné minulosti, kdy před rokem právě na Ram records vyšla pecka Spacehopper, která se dostala do oficiální UK Chart! Pracovně jsem si tento track nazval Badcompanybodyrock. Nutno zmínit i sublabel BC rec. – Square One, na kterém právě vyšlo EP a který je vyhrazen pouze novým jménúm na poli D´n´B. Loni na podzim vy dali Bad Company své třetí řadové album s názvem Shot Down On Safari a jedná se opět o vcelku experimentální , trochu ulítlý, ale pořád hodně taneční počin.
Kromě producentské činnosti Bad Company vystupují v roli dj´s a hrají na všech významných parties v UK a vlastně po celém světě. Jejich kufry obsahují opravdu ty nejžhavější novinky, takže si přijdte 19.7. na teplický Cosmic Trip poslechnout, jak bude znít jungle zhruba tak celý příští rok…

Text:Nitrous

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*