PHOTEK live na festivalu GO PLANET ROXY 21.6

Během svojí producentské kariéry prošel hardstepem (značky Certificate 18 a Street beats), vzdušným, odlehčeným drumnbassem na známém labelu LTJ Bukema Good looking a zakotvil na zvuku, který má stejně blízko k dnb i k breakbeatu; o škatulkách v souvislosti s jeho hudbou se však dá mluvit jen velmi těžko, na rozdíl od většiny junglových producentú nikdy nepouštěl desky coby dj a málokdy chodil do klubú. Úžasným zpúsobem programuje rytmiku a neoddělitelná aura paranoie na deskách jakými jsou The Hidden Camera nebo UFO naznačuje, čím se Photek nechával inspirovat v plodném období takzvaného darkstyle drumnbassu na počátku devadesátých let.

Jako teenager Rupert Parkes poslouchal elektro, techno a hiphop, jazz, včetně fúzí všech těchto stylú a na jeho hudbě je to v menší či větší míře znát. Díky sampleru, který pořídil za krušně vydělaných 2000 liber, začal vytvářet tracky a díky nadšení a talentu se jeho nahrávky objevily na Certificate 18 (singl Studio pressure) a předtím než rozjel sérii dvanáctipalcú na svém vlastním labelu Photek records, nahrál také pár skladeb pro Basement (pod přezdívkou Sentinel) a Street beats (The Truper). Značka Photek records mu zároveň otevřela cestu k možnosti vydávat na Metalheadz a Goodlooking.
Poté co Parkes vypustil do světa více než 80 trackú, dorazil jeho rozjetý talent k labelu Science. První kousek na této značce byl vinyl The Hidden Camera (v roce 1996). Druhý single vydaný pod Science Ni-Ten-Ichi-Ryu odrážel Photekúv vzrústající zájem o bojová umění, který se promítal do jeho skládání. První regulérní album, Modus Operandi mu vyšlo v září roku 1997, o rok později hned následovala kompilace Form and Function s pár originálními nahrávkami z Photek records, remixy a několika novými tracky. Během dalších dvou let se věnoval studiové práci aby v roce 2000 vydal album Solaris, coby mix osobitého drumnbassu, ale také housu (Mine to give s vokalistou Robertem Owensem se vyšplhalo na první příčku v amerických tanečních hitparádách).

V současnosti se Photek spíše vrací ke svým drumnbassovým kořenúm, o čemž svědčí i Do or Die projekt, se kterým Photek dorazí na festival. Vokalisté z LA – Choc ty a Chiara dodávají Rupertovo hudbě nádech hiphopu a atmosféra se podle ohlasú bude moci krájet.

Text: Roxy

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*