Pelacha – Rozhovor.

1.- Kdy jsi poprvé hrála z gramofonú a jaký to byl pocit ve srovnání s pocitem z hraní dnes ?

Nepamatuji se přesně kdy to bylo, ale začínala jsem naostro v klubu, takže jsem hrála desku za deskou a nešlo o mixy, ale o prolínání skladeb.Také tehdejší vybavení klubu bylo archaické, na gramcích nebyla pitch control, takže jsem nemohla měnit rychlost skladeb.Lidi však nečekali mixy, těšili se na dobrý výběr hudby.Každopádně v tom bylo daleko víc nadšení, ale technické podmínky byly daleko horší než dnes.Dnes se snažím zajistit si nejlepší podmínky na místech kde hraji, tedy perfektní monitory,jehly,mixpult… a taky být odpočatá a koncentrovaná na co nejlepší výkon.

2.- Kde tedy všude hráváš ?

Jsem rezidentkou Barfly, jednoho z nejdúležitějších a nejstarších madridských klubú. Dále mám rezidenci s Christianem Varelou v klubu Epsilon,také hrávám v klubech Consulado, Cyberian, Omen-Sound ,to jsou všechno místa , kde jsem byla i rezidentkou v 90. Letech.V roce 97 jsem s přáteli založila sdružení Interstate, dělali jsme spoustu parties a hledali nové možnosti spojení stylú a realizovali spoustu zajímavých nápadú. S tímto projektem vystupujeme na rúzných festivalech a hrajeme i živě (akce Art Futura, Festimad Festival). S Interstate experimentujeme ve čtvrtky v klubu Sirocco Madrid.Taky mám ještě jeden experimentální projekt s názvem Pin-Down v klubu Davai Madrid, s Pin –Down hráváme také na slavných afterparties v klubu Arena Madrid.Takže kromě toho všeho jsem nyní ještě pravidelně v klubu One (čtvrtky),Groove (pátky),Electrik (některé soboty), mimo Madrid hrávám v klubech v městech Vigo, Lugo, Oviedo, Granada, Almeria, Toledo, Benicassim, Valladolid, etc… Mimo Španělsko jsem hrála několikrát v české a Slovenské Republice a to na akcích Boomerang,v U-Klubu a na velké párty Bassblaster v Brně.

3.- Obligátní otázka – s kým vším jsi hrála a kde ?

V rámci projektu Interstate s námi vystupoval Steve Bug, to bylo skutečně perfektní. Steve má vynikající styl. V klubu Davai mě zase nejvíce nadchl Alex Knight.Co se týče čtvrtkú v “One”, hrávám s lidmi Meat Katie, Titonton Duvante, Baby Ford, Richad Bartz, Makaton, Takaaki Itoh, Shufflemaster, Olga+Josef, Gunjack- to jsou všechno kultovní producenti, z těch slavnějších hrávám s Claude Youngem, Markem Broomem, Rolandem, Robertem Hoodem, Benem Simsem, Oliverem Ho, Steve Rachmadem, Djem Rushem, etc…a samozřejmě s většinou Španělú.Mám dobrý pocit z toho, že pomáhám elektronické scéně ve svém městě,
jsem do toho skutečně zapálená.Největší radost jsem měla, když jsem pro klub One nahrála CD Different Club, které se úspěšně ujalo u nás ve Španělsku i v cizině.
Ještě jsem zapomněla zmínit Surgeona, se kterým hrávám v klubu Groove a umělce jako Sven Vath, Marco Carola, Luke Slater, Gayle San, Dylan Drazen, se kterými hrávám v klubu Electrik.

4.- Jak se liší tvá koncepce živého setu od hraného setu ?

Live set je vždy odlišný od mixovaného, je to více o sdělení vlastních myšlenek v elektronické hudbě, je zde více možností k připravenému experimentu. Naopak hraný set je založen na schopnosti a zručnosti míchat desky po celé hodiny, dúležitá je originální technika (práce s mixy, equalizérem,rytmem) a hlavně schopnost vytvořit příběh.Ale těžko to takto říct všeobecně, každý DJ má zřejmě jiný pohled na mixovaný i živě hraný set. Ono se to vše vzájemně prolíná, někteří umělci vytvořili nový styl elektronické hudby a ovlivnili tak zbytek DJú, jiní zase se soustředí na míchání toho, co mají rádi a tímto vytvářejí nový proud, nezřídka zpětně púsobí na ty výše zmíněné producenty.

5.- Dá se říci, že ve své DJské minulosti bys něco změnila ?

Nikdy o tom tak nepřemýšlím, myslím, že jsem měla pomalý a dobrý vývoj, vždycky jsem dělala věci až když jsem se na ně cítila, s ohledem na ostatní věci v mém životě.Všechno totiž se vším souvísí a jsem si jistá , že bych dnes nic neměnila.

6.- Zažila jsi za 10 let hraní nějaké legrační historky ?

Spoustu historek, napíklad před dvěma lety jsem hrála kdesi na severu Španělska a asi po dvou hodinách hraní jsem se podívala pod DJský pult a zjistila jsem, že tam spí pes !!! A to jsem nehrála žádný ambient, ale Downwards 21 od Regise !!

7.- Když se vrátíme zpět k hudbě, které producenty máš nejraději ?

Mám velmi ráda Jamese Ruskina, kreativní, temnou, a rytmickou hudbu.
Uznávám projekt Rumenige, je to čisté a invenční techno, a Surgeona pro jeho skvělé nápady.Ze Španělú si nejvíce vážím Christiana Wunsche proto, že otevírá stále nové obzory elektronické hudby.

Z jiných stylú mám ráda čistě elektronické duo Kruder and Dorfmeister, experimentální Pan-Sonic, a DJe Vadima, pro jeho fantazii.

8.- V jaké fáz je současná španělská scéna ?

Naše scéna se vyvíjí pomalu, ale neustále, a to je dúležité. Je zde spousta dobrých DJs s vynikající technikou, a protože ti starší se proslavili i vlastní produkcí, následuje je celá nová vlna mladých producentú.

9.- Dozvíme se něco víc o tobě a scéně u Vás na Tvé internetové stránce ?

Moje stránka www.pelacha.com je stále v rekonstrukci, ale brzy bude v provozu.

TOP 10 DJ PELACHA 25 JUNIO 03

1.CHRISTIAN WÜNSCH :: EXPECT NOTHING :: TSUNAMI 8
2.OLGA+JOSEF :: ANTIDANDRUFF 04
3.OSCAR MULERO :: THE NINE :: WARM UP 9
4.ARCHAE & GROSHKOPVA :: CYMATICS :: SURFACE 19
5.RUMENIGE FEAT LOKTIBRADA :: PETRZALKA :: TRESOR 204
6.EXIUM :: RADIO E.P :: MAINOUT 04
7.JEFF MILLS :: ELEKTRABEL :: AXIS
8.SURGEON®IS :: LEARN YOUR LESSON ::COUNTER BALANCE 09
9.STINGRAYS :: EQUILIBRIUM :: SHEEP 34
10.MARK BROOM & MARK WILLIAMS :: REAL VINYL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*