Pódium bol vlastne bývalý hlavný stage z minulého roku, tak isto aj zvuk oproti vlaňajšku znateľne zosilnel, a tak sme si to mohli Ďaleko viac uži. Prvý deň sa niesol v rytmoch housíku a druhý deň sa záhrada Amfíku otriasala pod ažkými breakbeatmi hip-hopu a drumandbassu.
V piatok sa malo zača o siedmej večer, ale aj napriek počiatočným problémom so zvukom a neskôr s projekciou to Phunk Air /white.tape, Žilina/ začal pozvoľna roztáča už o pol siedmej vykľudnenými nujazzovými, downtempovými a trochu experimentálnejœími skladbami, z ktorých po oficiálnom začiatku postupne prešiel do príjemného, stále-ešte-nie-príliš-tanečného-ale-zato-veľmi-melodického housu. Cieľom organizátorov bolo dodržiava line-up čo najpresnejšie, a tak presne podľa line-upu o pol deviatej nastúpili Jay s Bollom /white.tape, Žilina/. Bollo Jayove skvelé, veselé, občas vokálové, občas funky a občas tvrdšie dosky skvele dopåňal s klávesami, compom a ešte nejakou mašinkou ktorej názov už neviem. Priznávam, ja som skôr na zlomené beaty, ale takáto forma rovnátiek mi vyhovuje a občas som si aj trochu podupkal 🙂 Pre mňa asi najlepšie vystúpenie večera, okrem Pat Hearta s Dodo.manom.
Dodo.man /bajkonur.sk/ o pol jedenástej šikovne nadviazal na predošlú dvojicu a pokračoval v mierne sa zrýchľujúcom a pritvrdzujúcom sa tempe až kým sa Pat Heart /coleur3, fr/ nerozhodol, že sa zapojí do jeho show, pretože oproti pôvodnému linepu sa dohodli, že zahrajú set spoločne. Pat hráva pomerne často v čechách, v Prahe trebárs v Le Clane alebo v Radosti FX, a tak som si myslel, že jeho house bude viac do diska a funku, našastie som sa mýlil. S Dodo.manom sa veľmi dobre doplňovali a skvele stupňovali náladu tu veselejšími, tu tvrdšími tech-housovejšími, väčšinou čisto inštrumentálnymi undergroundovími housovými doskami. Cca 500-700, miestami aj viac tanečníkov sa evidentne skvele bavilo a vytvorili atmosféru ktorú bolo rados prežíva. Vectif /radost fx, cz/ pokračoval od pol tretej v podobnom štýle už síce trochu rozbitý /všetci DJs sa tiež skvele bavili/, ale bez problémov zahral set na ktorom bolo vidno jeho početné skúsenosti.
O pol piatej ráno nastúpil Little Loui /new age, sk/ a zmenil smer do progresívnejších vôd, ktoré tanečníkom nevyhovovali o nič menej ako to, na čom sa jašili predtým, akurát ich už pre pokročilejšiu hodinu začalo postupne ubúda. Loui zahral podľa mňa štandardný set, ktorému sa dá ažko niečo vyčíta, ale z ktorého nikto na zadok nespadol. Tak isto by som asi zhodnotil aj set pána Haberlanda /benchmark.rec, sk/, ktorého hudba o pol siedmej ráno už moc nevyznela, ale hŕstka ešte nejakých 80 tanečníkov si to dávala najviac a nezdalo sa, že by chceli len tak presta. Akožto posledný DJ vo funkcii vlnolamu zapôsobil Titan /drive.me, sk/ , ktorého som už ovšem nepočul, lebo v tom čase som si vychutnával moje drahocenné tri hodiny spánku, ktoré mi boli vyhradené. Prvú noc teda všetko šlo tak ako malo, line-up sa dodržal, zvuk bol skvelý, svetlá ešte lepšie, projekcia sa projektovala a ľudia sa vlnili.
Na tanečný stage som sa dostavil okolo jedenástej doobeda, aby som stihol DJ school, kde DJ Jazzy s Ďaľším chalanom /jeho spolybavújcim/ predvádzali scratch’n’cuts hip-hopovým aj nehip-hopovým fanúšikom a kde si to sami návštevníci za ich asistencie mohli aj vyskúša. Dobrý nápad, veľmi zaujímavé. Toto skončilo okolo druhej, kedy začali hra v rámci hop-hopovej časti Janko a Syky, dvaja Martinský bratia. ¼udia viac-menej len tak posedávali, pomalé beaty sa linuli riadne rozpáleným popoludním, a tak sa ani niet čo čudova. O hodinu ich vystriedal DJ Jazzy, vychádzajúca hviezda slovenského hip-hopu, ktorý atmosféru trochu oživil výbornými scratchmi kým dorazili I3K z Východu. Ani nie hodinové vystúpenie by som hodnotil štandardne, chalani mali na CD vlastné spodky, takže Jazzy púšal hlavne to a do topho im scratchoval, inak sa ale ešte majú čo uči… Rovnako ako nasledujúce dve skupiny, domáci Anonym a 3 Nuly, tí vœak mali u publika väčší úspech, práve preto, že sú z Martina. Inak pred podiom stále postávalo len okolo 100-200 ľudí, ich počet sa však pomaly zvyšoval.
Po Martinčanoch sa za gramce postavil DJ Vec, všetko sa na chvíľu skľudnilo, až kým neprišiel na radu breakdance, z ktorého som však moc nevidel. DJ Woda z Poľska dorazil presne načas, hral však o triedu horšie ako Vec, aj trochu komerčnejšie platne, nesažujem sa však. Zlá Strava, ako Ďaľší v poradí, to už konečne rozprúdili na úroveň, ktorá mi už robila rados, stále sa však čakalo na headlinerov, Jižných Pijonýrov z čiech, ktorí však nakoniec svoje vystúpenie pre problémy na hranici zmeškali, a tak ich museli nahradi DJs až kým nenastúpili Kontrafakt. Vystúpenie Kontrafaktu už bolo sprevádzané dos rozbehnutým davom asi 300 ľudí, mne však ich štýl až tak nesedí. Zato Jižní Pijonýři, ktorý nakoniec predsalen dorazili, boli /na koniec hip-hopovej časti/ skutočným vrcholom. Pred nimi ešte dával MC Lona & bandička z Poľska, moc som toho však bohužiaľ nepočul.
O pol dvanástej v noci bol už ale čas na drumík /a teda na to, na čo som sa najviac tešil/ a za gramofóny sa postavil Gabanna. Hip-hoperi prekvapivo neodišli, dav sa eœte viac zahustil a skákalo sa Ďalej. Gabo podal štandardný výkon, ažko hodnoti niekoho, koho som už počul veľakrát a kto sa za posledný rok nikam Ďalej neposunul. Potešilo ma, že Jazzy s parákom využili hip-hopový mix ktorý tam zostal a začali scratchova aj do drumíku, to sa mi strašne páči a je to neuveriteľné obohatenie. Paráda. Takto sa pokračovalo aj keĎ hral Blupcat, dokonca si Gabanna zaspomínal na svoje hip-hopové začiatky a Blupcatovi tam tiež nejaké tie scratche prihodil. Blupcat ma bavil viac, hrál polámanejšie, viac rollerov a melodickejších vecí, na rozdiel od Gabovho ažšieho, -stepovejšieho spôsobu. Veľa známych vecí, mená si však moc nepamätám.
Konečne okolo pol tretej nastúpil Viper, mladý. 20 ročný pohodový chalan, od ktorého som príliš nevedel čo mám čaka. Začal však výborne, prvé mixy trochu neisté, ale keĎ si zvykol, moc chybičiek už poču nebolo. Púšal dos veľa rollerov, polámaných rŸchlych nabasovanŸch vecí typu Full Cycle, Dillinja ale napríklad aj London Elektricity, High Contrastov nový singel Basement track a podobne… Skrátka hopsavé veci, žiadne techstepárny sa nekonali. Hral veselo, tanečne, náladovo, dobre pracoval s ľuĎmi a pritom to nebolo monotónne. Dav celkom jasal až keĎ asi okolo tretej zrazu vypadla elektrika. Toto bolo asi najväčšie faux pas celého fesáku, všetko tak pekne klapalo a zrazu toto. Nuže, nedalo sa nič robi, zlyhala 20 rokov stará rozvodná skriňa, a tak to trvalo o niečo viac ako pol hodinu, než sa to opravilo a začalo sa znovu hra. Do desiatich minút úplne prázdna plocha pred pódiom bola zase úplne plná /možno ešte plnšia ko predtým/ a ľudia tancovali akoby nič…našastie. Vzhľadom na svoj vek a skúsenosti zahral Viper moc fajn set, pár chybičiek to nijak nepokazilo a ja som bol veľmi spokojný, že to dopadlo dobre, pretože to bola čo sa týka UK DnB DJa v Martine absolútna premiéra.
Po ňom nasledoval Ricki Fitz s Larrym, ktorý nahradil chýbajúceho MC Davoxa /bol chorý/ a MC Aktiffa /bohvie prečo nedošiel/ a poriadne to dávali až kým nezačalo svita. Ich štýl je tiež skôr smerom do polámanejších sfér, ameny a veci typu Phuture Prophecies a Teebee. Hralo sa veľmi zostra, ľudia si moc nevydýchli, ale aspoň si to poriadne užili. Atmosféra na jedničku, 500-800 tanečníkov si išlo hrdlá vykriča. Ricki Fitz na konci púšal absolútne trháky ako remix Ready or Not s názvom Fugees or Not, alebo remix Fatboya Slima a dokonca /a to som skoro spadol z nôh/ pustil starú platňu Mira Žbirku !!!!! vmiešanú do nejakého tracku. Nezvyčajný koniec setu, len čo je pravda. Potom, okol šiestej ráno, nastúpil Yadel z dvoiky.troiky, ktorý úplne zmenil kurz večera a vrátil sa ku klasickému techstepu typu Stakka&Skynet alebo Dieselboy /ale to si nie som istý/, prípadne trochu tranceovitejšie veci atĎ…Pre nedostatok tanečníkov sa rozhodlo, že sa o ôsmej ráno skončí, a tak si Yadel zahral o polhodinu kratšie len aby si Lixx mohol pusti pár chilloutových vecí na záver.
Celkovo veľká spokojnos, organizačne bez väčších chýb, akurát ten výpadok elektriky a slabšie dodržiavaný line-up počas druhého dňa. Zvuk čistučký, svetlá výborné, projekcia veľmi obstojná. Atmosféra, ako to už v Martine býva, bola viac ako rozjetá a tak mi neostáva nič iné, len zkonštatova, že ak sa na budúci rok podaria všetky nové vychytávky a veci ktoré sa chcú spravi inak a lepšie, tak sa Nočným Vlnám /aspoň tej tanečnej časti/ na Slovensku vyrovná máločo.
Leave a Reply