Minulost, současnost & budoucnost
Techno alchymista, Slater vždy produkoval věci, co znějí jnak a rozpoznáte
v nich rúzné vlivy, je také považován ze jednoho z prúkopníkú britského techna. Nikdy ho neuspokojovaly věci, co byly stálé, potřebuje změnu, pořád něco objevovat, tvořit. Vydal spoustu rúznorodých nahrávek, všechny se setkaly s velkým respektem a uznáním.
Jeho poslední album, u Mute Records vydané Alright on Top, bylo posunem od klasického techna ke skladbám založených na melodii a vokálech.
Narodil se v Readingu a vyrústal v Horley, už od malička se u něj projevovaly sklony k hudbě – k hudbě ho vedl i jeho otec, hrál na bubny v místní rockové kapele, pracoval v místním record shopu, mj. v nechvalně známém brightonském Jelly Jam. Byl u zrodu acid house scény, v roce 1989 vydává Slater svojí první desku, Freebase, a hraje v londýnském klubu Troll.
Během dalších deseti si Slater stále upevňuje svoji nedobitnou pozici a reputaci, vydává desky pro rúzné labely (Djax, Irdial, GPR) pod rúznými jmény (Clemetine, Planetary Assault Systems, 7th Plain).V polovině devadesátých let stále nahrává a hraje po celém světě a jeho hvězda stoupá a stoupá.
V roce 1997 podepsal smlouvu s novamute, vydal album, Freek Funk ,
které je považováno za jedno z jeho nejlepších. Rúznorodé a dynamické, míchá styly, přináší něco úplně nového, mistrovský kousek. Následuje, Wireless, vydané v roce 1999, tam se promítla jeho teenagerská fascinace electrem a jen upevnilo jeho obdivuhodnou pověst.
V roce 2002 vydává na Mute Alright On Top, album, které hodně překvapilo
a posunulo ho od undergroundu ke komerčnější hudbě. Využil tam také vokálú člena Aloof – Rickyho Barrowa. “Na tom albu sem se fakt vyřádil,” dodává Slater. “Není moc lidí, co dělají techno a míchají do toho vokály, ale naštěstí se to lidi
v posledních letech naučili náležitě ocenit a přijmout.” Navíc Slater začíná kromě běžných akcí hrát i v klubech, kde party začíná i končí hodně pozdě, což se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zpřístupnil svoji hudbu ještě širšímu okruhu lidí.
V posledních dvanácti měsících zaznamenal Slater malý útlum ve svém hektickém kalendáři. A přicházejí nové a nové nabídky na remixy, pečlivě si vybírá a vychutnává si to, jmenujme alespoň rave classic The Horn Track. Je velmi žádaným Djem, hraje každý víkend v roce, po celém světě a čerpá z toho novou a novou inspiraci.
“Vždycky mě inspirovaly extrémy. Baví mě ten okamžik, kdy přichází inspirace. Myslím, že John Peel, kterému pořád oddaně naslouchám, je pijonýrem v téhle oblasti. Múžete poslouchat cokoli od punku až po elektro, hlavně když v tom naleznete nějakou inspiraci. Svoje nápady si třídím i díky cestování. Obvykle když někam jedu hrát, tak požádám řidiče, a naladí nějakou místní obskurní radio stanici, která hraje něco extra divnýho a nasávám. Všechny tyhle věci mi pomáhají při vytváření nových zvukú a dostávám super nápady.´´
Také technologický pokrok – stolní mac PowerBook- otevřel Slaterovi
v posledních letech nové možnosti vlastní produkce. “Na power booku teĎ dělám soustu věcí. Je to mnohem víc inspirující, než sedět ve studiu a múžu rovnou realizovat svoje nápady, a jsem kdekoli na světě. Třeba – sem
v Japonsku, něco slyším, jdu do hotelu a pustím se do toho, bez maca bych musel čekat, dokud se nevrátím domú do studia.”.
Luke produkuje další dlouho očekávané album. V prúběhu přípravy desky není nikdy zcela jasné, jakým směrem se bude stylově ubírat, to se vždycky formuje postupně. “Cítím se fakt dobře a sem hodně spokojenej. Za poslední rok jsem naposlouchal spoustu skvělejch věcí, který mě v dělání desky hodně ovlivnily
a na té desce to je znát. Fakt netuším, s čím přijdu u další desky, ale
s jistotou múžu říct, že to bude něco naprosto nečekaného, stejně jako u těch předchozích´´.
Tento rok Luke trávil tím, že hrál po celém světě a chystal svúj nový singl – Traktion Action, který vyjde 8. prosince a vy budete mít možnost jej zhodnotit na Apokalypse Versus
www.lukeslater.com
www.novamute.com
www.mtv.com
Apokalypsa crew
Leave a Reply