Johnny Fiasco – Chicago, USA

Fúzia elektrickej energie prúdiacej tanečným parketom, ktorá vám dá dôvod na oslavu aj keĎ máte pocit že na ramenách nesiete váhu všetkých problémov tohto sveta. Akákoľvek diskusia o tomto novodobom fenoméne, ktorý už dlho nesie prívlastok „globálny“ je však nekompletná bez toho, aby sa spomenulo meno Johnny Fiasco.

Znie to ako klišé, ale túžba robi a ži s hudbou ho sprevádzala už od detstva. Po nespočetných hodinách strávených za mixážnym pultom na akciách a v kluboch v rokoch osemdesiatych sa konečne dopracoval k svojmu bodu zlomu. Tým bola ponuka na miesto rezidentného dj-a v legendárnom klube Red Dog. Hranie po boku mien ako Dj Diz, Mark Farina a Spencer Kincey mu čoskoro dopomohlo k miestu medzi najrešpektovanejšími dýdžejmi Spojených Štátov. Počas mnohých nocí v mnohých kluboch Johnny pravidelne pútal prítomnos všetkých prítomných vĎaka svojmu unikátnemu štýlu postavenom na premyslenom výbere platní spojených bezchybným mixom. Jeho príbeh sa však v tej dobe ešte len začínal.

Prvá nahrávka ktorou výrazne upútal na seba pozornos bola „Zig Zag’ na Trax Records (1991). V tom čase začal tiež zohráva podstatnú úlohu v revolúcii, ktorú zapríčinala produkcia značky Caujal Records a výrazne dopomohol získa novú tvár znovuzrodenej chicagskej scéne. Jeho nahrávky sa objavujú na najuznávanejších značkách ako Guidance, Large Records, Moonshine a Radikal Fear. Logá týchto značiek na jeho produkcii ho pomaly, ale iste vytlačili ešte vyššie.

Rok 1995 mu priniesol hneĎ niekoľko úspechov. Za najväčší sa dá považova produkovanie skladby Kelle -„My Love“ ( Moonshine Music ). Tá sa v rebríčku Billboard vyšplhala až na 5. miesto. To mu umožnilo remixovanie takých mien ako Gloria Estefan, KD Lang a Donna Blakely. V tomto roku sa podpísal pod remix pre Justina Timberlakea a jeho hit no.1 “Cry Me A River”. Johnnyho interpretácia dosiahla až na miesto číslo 2. rebríčka Billboard’s Dance Chart, kde sa udržala viac ako štyri mesiace.

„ Elektronická hudba mi dala možnos zamera sa na svoju vlastnú hudbu a vyzvala ma nájs v sebe niečo vzahujúce sa k plnej miestnosti ľudí. Je to ako kreslenie v parku.“

Zdá sa že Johnny nie je len dj a producent. Jeho osoba sa už dlho radí medzi hybné sily komunity vychovávajúcej samú seba počas nocí na tanečných parketoch. Snaží sa tlači hranice možností zábavy, vnímania a nálad do vyšších poschodí. Jeho dielo definuje minulos, prítomnos a určite aj budúcnos HOUSE MUSIC !!!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*