Jeho sety natoľko nadchli mnohých ľudí, že ich inšpiroval, aby začali hra aj oni. Na Jeffovi je obdivuhodné aj to, že sa naučil hra sám tým spôsobom, že sa pozeral na hranie iných chalanov v Detroite.
Jeho posledné dielo, ktoré sa volá Exhibitionist, je jeho prvým mixovaným projektom po ôsmich rokoch a jeho úplne prvé DVD. Jeff zvečnil svoj live set naplnený údermi, scratchmi a skokmi a teraz sa môže nová generácia uči mixova a pracova s gramcami práve od neho. Mr.Jeffa Millsa
Jeff chcel, aby kompilácia po celý čas dôveryhodne odrážala to, čo sa deje v jeho kufri s platňami. A tak začal zhána licenčné povolenia na všetky platne, ktoré má v kufri jedno po druhom dovtedy, pokiaľ nemal plný kufor platní, ktoré môže hra. "KeĎ sme dostali povolenia od umelcov alebo labelu” opisuje Jeff, "zobral som kufor do nahrávacieho štúdia, aby sme mohli nafilmova a v zásade predvies presne to, čo robím, keĎ hrám na party. Nič nebolo predpripravené. Hrabal som sa v platniach presne tým istým spôsobom, ako keĎ hrám na ostro, čo umožňuje ľuĎom spravi si dokonalú predstavu o tom, ako čo robím, keĎ som pred nimi. Môžu vidiet, ako dlho mi trvá nájs platňu, ako mením svoje myslenie a v zásade vidie úplne všetky moje chyby v reálnom čase.
"Predstavoval som si, že je predo mnou dav ľuĎí, ktorí jednoducho žijú. ZaraĎoval som platne jednu za druhou tak, ako mi prichádzali nápady. Važne som nemal predstavu o tom, čo idem hrat. To, čo sme chceli docieli bolo, aby sme sa čo najviac priblížili reálu toho, ako hrám. Nie je to nijako zostrihané, všetko je natočené v reálnom čase. Je zachytených mnoho mojich chýb, škrkot platní a aj to, ako mi zopárkrát
poskočili platne. Tie mali rôznu dynamiku a bolo len na mne udrža všetko vyrovnané. Nebolo jednoduché to dosiahnu. Poviem vám, že prvé dve minúty mi pripadali nekonečné. Išlo nám o to, zachyti dja v pohybe pri tom, čo normálne robí.”
Jeff chcel zmenši hranice prácou na projekte, ktorý môže vyzera ako odklonenie sa od základného bodu čistého techno producenta, za ktorého je považovaný. ” Nikdy som vlastne nevedel, kde sú hranice toho, čo sú
schopní techno producenti alebo vydavateľstva spravi. Nech je idea akákoľvek, nech je akokoľvek vzdialená od robenia hudby, môžme sa pokúsi ju nasledova keĎ chceme. Niekedy veci fungujú ako chceme, ale naučíme sa viac a budeme chytrejší pokúšaním sa o niečo nové, pustením sa do nového projektu. Každopádne to robí veci omnoho zaujímavejšími. To je isté.”
Jeff má tiež momentálne úspech pri prerábaní komédie Tri veky od Bustera Keatona z roku 1923 pre Francúzsku filmovú spločnos. "Nikdy som predtým na ničom takom nerobil. Je to prvý film, ktorý Buster Keaton robil vo vlastnej produkcii.” Dáva tiež dohromady ezoterický project s Tresorom v Nemecku, ktorý má názov 2084 soundtrack pre tento rok. "Po preskúmaní sme prišli s ôsmimi rôznymi variantami, ako by to mohlo vyzera.
Napríklad o počasí, ekonomike, psychológii, architektúre, jedle a podobných veciach. A vytvorili sme soundtrack pre jednotlivé situácie. "Nemyslím si, že je možné vytvori hudbu budúcnosti, ale je možné
vytvori hudbu, ktorá opisuje, aké by veci mohli by. Bol to veľmi akademický druh projektu. Má to veľmi málo čo robi s hudbou, je to skôr o rozpovedaní príbehu.”
Najväčší dojem z Exhibitionistu je šírka a rozsah hudby, ktorú obnáša. CD má štyridsapä mixovaných trackov a na DVD nájdete viac ako dve hodiny live mixingu z Jeffoveho Axisu, Purpose Makeru a Tommorrow. Tridsadva trackov z Cdčka je tak isto mixovaných live na kamery. "Nie je ľahké spravi hudbu, ktorá bude pochopená vo svete, kde väčšina ľudí rozmýšľa o techne ako hudbe vhodnej len na tancovanie,"poznamenáva Jeff. "Momentálne je omnoho ľahšia doba, ako keĎ som začínal s djingom ja. Bolo množstvo vecí, na ktoré sme pred desiatimi rokmi nemohli ani len pomyslie. Všetko bolo natoľko nové, že sa mnohí zdráhali ís medzi ľudí a na určité miesta, pretože nikdy predtým nepočuli nič o tom, že nejaká elektronická hudba vôbec existuje. Vážne sme museli bojova len o to, aby sme vôbec mohli hra. Veľa ľudí prišlo o veľa peňazí, času a mnoho snahy vyšlo nazmar. V týchto pionierskych časoch to bolo vážne ažké. Teraz je mnoho vecí oveľa ľahších. Vtedy sme na napad spravi party niekde v múzeu, alebo galérii ako je to v móde teraz nemohli ani len pomyslie. Teraz je veľmi v kurze pokiaľ získaš povolenie, robi akcie na historických miestach a zrúcaninách. Dnes keĎ si nájdeš tu správnu cestičku môžeš už spravi čokoľvek a kdekoľvek. Myslím, že práve
tie problémy z minulosti spravili ľudí rozhodnejších a silnejších, aby dostali svoju hudbu tam, kam chcú. Bolo to ažké na všetkých urovniach, s časom na hľadanie vhodného materiálu, hľadaním parties… Bolo to fakt ažké. Ono je to určitým spôsobom stále ažké, vždy nájdeš určité percento ľudí, ktorí jednoducho nechcú pochopi, že ľudia sa chcú bavi a ís na party. Z času na čas počúvam, ako v niektorých krajinách vyššie postavený intervenuju u polície a úradov, aby zakázali parties len preto, aby spravili svojich voličov šastnými a dali im pocit, že všetko majú pod kontrolou. Stále sa to deje. Myslím si však, že ako starneme, dostávame sa do lepšej pozície zastavi niečo podobné a začíname ma pomaly vplyv a lobby na to, aby sme podobné veci udržali pod kontrolou. Veci idú pomaly, ale iste k lepšiemu.
"Pre producenta je občas veľmi ažké by v spojení s ľuĎmi. Tí vo všeobecnosti chcú veci veľmi podrobne. Z pohľadu umelca si myslím, že toto je dôležitá vec, a tiež, že by to ľudia mohli počúva. Občas odkaz minie jeden druhý a môže by dos ažké donúti ľudí niečo počúva.”
Exbitionist je perfektným vodítkom o Jeffovej bezhraničnej rozhodnosti a ambicioznosti. Decka ho môžu sledova pri mixovaní, veľmi často z troch gramcov. Kluby môžu zruši jeho bookingy aby nemuseli plati letenky a Jeff môže pokracova vo vytváraní podivného vlnenia paternov v techno svete a lámani hraníc.
…stay tune with Breeth…
Moje osobné odporučenie: Kto neuvidí a nevypočuje si, neuverí. Vo všetkých anketách a recenziách, ktoré som mal moznos sledova dostal Exhibitionist 4 az 4.5 bodu s 5 možných. KeĎ máte príležitos, rozhodne
neváhajte.
Leave a Reply