Jeff Milligan pod lupou!

Opustil si rodnú zem – Kanadu a rozhodol ži na Slovensku. Prečo Bratislava? čo sa ti tu páči a naopak, čo nie? Aká bola príčina?

Rozhodol som sa tak po svetovom turné, mojimi top miestami boli Kyoto, Tokyo, Montreal, Berlín, Paríž, Viedeň, alebo Bratislava. Japonsko je príliš Ďaleko od dôležitých miest pre môj label biznis. Milujem japonské jedlo a kultúru, ale to nestačí na to aby som tam aj zotrval. Býval som v Montreale a mám tam veľa dobrých priateľov a mám tam tiež aj jednu z kancelárií. Ja a Mike Shannon sme sa ale rozhodli, že bude lepšie ak budeme na rôznych miestach sveta, robi rôzne veci. Berlin je príliš hektický. KeĎ som v Berlíne, môj telefón nikdy neprestane zvoni a sms tiež neprestanú prichádza. Je tam vždy nejaký známy dj, alebo producent prechádzajúci okolo na turné, vždy nejaká nová klubová noc, alebo „record label release party“. Nikdy by som nemohol robi hudbu, ak by som býval v Berlíne. Viedeň je naozaj úžasná a mám rád slovenských ľudí, jazyk i kultúru, tak som si uvedomil, že by som mohol býva práve tu. Chcem sa uči viac o slovenskej kultúre a zároveň by blízko Viedne. Slováci sú viac pri zemi v porovnaní so zvyškom Európy. Som Východnou Európou fascinovaný. Ako severný američan vyrastajúc v rokoch osemdesiatych mi príde neuveriteľné, že som tu, keĎ si spomeniem na roky studenej vojny, ktorú si pamätám ako teeneger vyrastajúci v Kanade. Teraz je Slovensko súčasou EU, tak je to dos jednoduché riadi odtiaľto môj label, ako odhocikiaľ v Európe a navyše je to aj lacnejšie. Takže v niektorých z dôvodov som tu preto, prečo sa sem presúva aj iný medzinárodný byznis. Celý svet sa hýbe smerom na východ, Bratislava a Viedeň budú vo veľmi strategickej pozícii ako centrum Európy a ekonomika sa bude len a len zlepšova. Nakoniec naozaj verím, že sa z Bratislavy môže vyvinú niečo neopakovateľné aj z oblasti hudobného sveta. Aj keĎ slovenský zvuk teraz nie príliš zadefinovaný, znamená to zároveň veľkú príležitos. Bratislava je niečo, ako zabudnuté mesto Detroit. Veľký priemysel ako základ, pre vznik umenia a hudby.

Ako dlho tu chces osta?

Najviac do septembra kedy sa vrátim do Ameriky na pár dní. Ale plánujem sa opä vráti v októbri.

Aký je rozdiel medzi Európu a Severnou Amerikou v otázke kvality, dj-ingu a celkovo hudobného biznisu, môžeš to porovna?

Ak porovnávam, tak hovorím hlavne o západnej Európe. Pretože je to Západná Európa, kde je priemysel po celé roky a vo Východnej časti je priemysel úplne nový a vyvýjajúci sa. A ohľadom dj-ingu, je mi veľmi ľúto že to hovorím, ale hocaký spálňový amatérsky dj zo severnej Ameriky je lepší, ako profesionálny Európski dj-i /technicky nepochybne/. Je to preto, že dva kontintinenty majú dva rozdielne pohľady na to, o čom je práca dj-a. Európsky trend je o tom, že dj-i veria, že to nie je o tom ako mixujú. Akoby si mysleli, že je to celé o tom akým spôsobom hrajú a nie ako hrajú! Väčšina Západoameričanov má presne opačný názor. Napriek tomu Európania majú oveľa väčší úspech v hudbe a labeloch, pretože väčšina platní ide práve cez nich, a labele majú oveľa väčšiu kultúrnu podporu ako v Amerike. Západoamerický štýl je čistý ghetto-bojujúci štýl. Bolo to všetko o tom „rozbi“ tú bedňu s platňami, ktorú ste nazbierali a stᝠtam s tým čo máte. To je práve to prečo je americký hip-hop o toľko lepší od toho Európskeho, kým sa začalo s Mc´s. Vzhľadom na súaživos, by dobrý technicky. Niečo podobné ako breakdance exhibície na parties, ktoré boli charakteristické pre rivalské mestá Toronto a Detroit, začiatkom rokov devädesiatych. Dj-ské crew v raných rokoch boli naozaj veľmi súaživé. Súažiace skupiny bojovali s gramofónmi a dvoma mixami, tvárou v tvár tomu druhému mixom, či scratchom, jednoducho niečím, vyradi toho druhého. Ak niekto nevedel mixova dobre, tak ho ľudia vykričali, aby sa vymenil, alebo aby pustil mixova Ďalších žhavých nadšencov. Niekedy niekto vystúpil z radu a buchol po ramienku na gramofóne ak sa mu nepáčilo ako dj hral. Bolo to veľmi nepriateľské prostredie, ktoré spôsobovalo, že bol dj veľmi paranoidný a tým donútený snaži sa o ten najlepší výkon! Veľa Európskych dj-ov prichádzajúcich do Toronta sa môže cíti veľmi nepríjemne, oproti kričiacemu davu s prekrýženými ramenami. Ale čo sa týka biznisu, je na tom Európa oveľa lepšie a Severná Amerika sa stále má čo uči.

Ktoré sú naj. miesta /kluby/ pre hudbu v Severnej Amerike?

Montreal je pre Kanadu to naj miesto. San Francisco je tiež dobré, Philadelfia je úžastná, Chicago a Detroit trošku precenené. Toronto nič moc, tak sa ani neobažujte tam ís. čo sa týka klubov všeobecne Európa a Japonsko je na tom oveľa lepšie ako Severná Amerika.

A čo tvoj label Revolver, ako ho odtiaľto riadiš?

Manufaktúra: Lille a Berlín
Distribúcia: Frankfurt
Web a Grafický Design: Bratislava
Internet: Viedeň
Umelecký management: Berlín

Plánuješ niečo v blízkej dobe vyda?

Áno samozrejme. Mám traky vychádzajúce na BipHop (Francúzsko), Backround-e (Nemecko),
240 Volt (Swayzak label:UK), Mule Musiq (Japonsko) a mám tiež jeden track zaradený na „Fabric UK´s new dj mix“ sérii: Fabric 17. Pre viac informácií môžete vždy čeknú stránku: www.techno.ca/jeffmilligan

čo si myslíš o dj-ingu všeobecne je to len o prehrávaní platní, alebo je to umenie?

Dj-i, ktorí nevedia mixova sú len zberateľmi, nie dj-mi. Djing je jedna z umeleckých foriem a zároveň je to aj prehrávanie platní. Sú to obe dve rozdielne formy umenia a je úplne najlepšie ak sa tieto formy alebo spôsoby navzájom kombinujú. Ak to nie je o mixe, tak potopm prečo používame drummachine a garmofóny? Prečo potom používame pitch controll? A príprava dobrého setu je o to lepšia o čo lepšie je ten set zmixovaný. V opačnom prípade by dj-i boli už dávno nahradený Jukeboxami pred 60timi rokmi. By dobrým dj-om znamená by talentovaný v selekcii platní, ako aj v ich mixovaní. Je to niečo ako olympíjsky šport určitým spôsobom. Musíte sa kvalifikova v technickej zručnosti, ale aj v ladnosti,elegancii programu, či prevedenia, podľa toho v akej oblasti. Keby bol dj-ing len o prehrávaní platní, mohla by cestova okolo sveta aj moja stará mama a hra pre mňa. Ironicky by bola možno dos dobrá v porovnaní s niektorými silne preferovanými superstar tu navôkol.

Hráš čisto minimal, alebo?

Nehrám minimal. Hrám platne, ktoré považujem za dobré. Hrám house, techno, minimal atĎ. Neupriamujem sa na jeden štýl. Dobrá platňa je jednoducho dobrá platňa. Veľa dobrých platní sa len stalo minimalom.

Si tiež rezidentom Spojka klubu, máš v úmysle niečo tu vytvori, myslím tým máš nejakú ideu, plán?

Spojka je úžasný klub. Má potenciál pre vznik legendárneho statusu a veľmi často ju prirovnávam ku klubom ako Robert-Johnson vo Frankfurte. Malý klub s dobrou hudobnou víziou. A čo sa týka mojej rezidencie, bude niečo ako laboratórium pre testovanie platní, ktoré sa dostanú oficiálne von až o niekoľko mesiacov. Poslucháčom bude predstavovaná hudba, ktorá je veľmi exkluzívna. Ja sám mám šastie že mám prístup k veľkému množstvu doteraz nevydanej hudby od niektorých top producentov z celého sveta. Rezidenciu budem zdieľa s TIBOROM, ktorého považujem za jedného s najtalentovanejších dj-ských osbností východnej Európy. Je skvelý dj, skvelý v hudobnom rozhľade a vedomostiach, a má úžasnú zbierku platní, takže by to mohlo by zábavné. Bude zábavné hra v skutočne eklektickom mixe celú noc, čo je zároveň poučné ako aj naozajstnou party. Tešíme sa na to ako budeme vraca sex appeal spä minimalu, groove spä technu a soul housu v jednom veľkom „súboji“.

čo chceš svojou hudbou ľuĎom poveda?
Nič. Chcem ľudí donúti premýšľa, ale nechcem im poveda nič špecifické.

Ako dj, cestuješ veľa?
Áno, dos veľa. ViĎ môj cestovný plán na stránke.

Ktoré miesto na svete je tým naj, ktoré si navštívil?
Kyoto – Japonsko. Nikdy som sa necítil tak vzdialený svojej kultúre ako v Japonsku a Kyoto má v sebe špeciálnu múdros a scenériu ktorá je neuveriteľne nádherná.

čo robíš vo svojom voľnom čase, nejaké záľuby?
Úprimne nemám voľný čas, myslím, že spím.

Najlepší film?
Stanley Kubrick – Mechanický pomaranč, Kinji Fukasaku –Battle Royal, George Lucas – THX 1138. Lepšia otázka by však bola, ktorá je moja najobľúbenejšia kniha. Je ňou Haruki Murakami – Norwegan Wood. Je to tá najlepšia kniha aká kedy bola napísaná.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*