DIGITÓPIA II

Oren Ambarchi (1969) hrá na elektrickú gitaru veľmi neobvyklým spôsobom, ktorý by sa dal najvýstižnejšie označi ako &quottranscendentný”. Vyludzované tóny v reálnom čase modifikuje pomocou rôznej elektroniky do fascinujúcich zvukových plôch. Ambarchiho hudba je ambientná, ale hoci evokuje nahrávky kultových žánrových projektov ako Biosphere či Phonophani, líši sa najmä dôrazom na využívanie tradičného nástroja ako zvukového zdroja. O jeho hudbe napísal časopis The Wire, že je &quotlaboratóriom rozšírených zvukových výskumov”. Na britskom labeli Touch (Wegart) mu vyšli dva vysoko cenené albumy Insulation (1999) a Suspension (2001). V tomto období mu vychádza nová LP Triste na labeli Idea.

Oren Ambarchi


http://www.touch.demon.co.uk/

Ak má niekto nárok na označenie &quotguru slovenskej alternatívnej hudby”, je to určite Martin Burlas. Klávesista a skladateľ vyštudoval kompozíciu na Vysokej škole múzických umení (žiak Jána Cikkera), neskôr pracoval ako hudobný režisér. Stál pri zrode takmer všetkých zásadných súborov alternatívnej hudby: v roku 1986 spoluzakladal Mathews, nasledovali Makovia, Veni Ensemble, Sleepy Motion, Vitebsk Broken a v roku 1999 spolu s ¼ubom Burgrom, Zuzanou Piussi a Danielom Salontayom skupinu Dogma. Vo všetkých uvedených formáciách sa realizoval ako skladateľ i ako hudobník.
Martin Burlas má za sebou niekoľko nahrávok hudby rôznych žánrov: od súčasnej klasickej hudby (o.i. autor úspešnej opery Údel, ktorá bola uvedená v divadle Stoka). V Spojke sa predstaví s premiérou sólového projektu Audiosales. Bude to audiovizuálne predstavenie kombinujúce hudobný live-act s videoprojekciou.
http://www.martinburlas.host.sk/budisc.htm

Mladá bratislavská formácia Urb Sounds sa postupne presadzuje nielen na slovenskej klubovej scéne, ale aj v zahraničí (na pozvanie ORF rádia hrali vo Viedni). Ich doménou je slobodné experimentovanie s elektronikou a zvukmi. Zatiaľ majú za sebou niekoľko EP nahrávok. Ich tvorba je svojráznou verziou noise music, no na rozdiel od povedzme Merzbowa s jednotlivými štruktúrami narába omnoho prepracovanejšie.
http://urbsounds.szm.sk/

Cieľom priebežného koncertného cyklu DIGITÓPIA je predstavova projekty, ktoré kreatívnym spôsobom využívajú v hudbe modernú elektroniku. Snahou je nastoli otázky o smerovaní hudby v technologickom veku a ponúknu slovenskému publiku niekoľko možných vízií.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*