Narodil se roku 1978 v Greifswaldu poblíž Baltského moře. Mluvit a chodit začal v malém městečku Grimmen, tam se také naučil číst a psát, jednoho dne roku 1986 se Kowalští rozhodli vyměnit klid venkova za vzrušující prostředí velkoměsta a přestěhovali se do Berlína.
Moudré rozhodnutí – částečně vlivem mocného ducha Berlína, náladou německé metropole počátku devadesátých let (a jistě také díky Felixovi a Utah Saints) propadl Alexander elektronické hudbě. Když ostatní kluci zkoušeli hrát na kytary nebo bicí, vybral si jako svúj hudební nástroj Amigu a tracker plnil první úkoly zatím ještě nenáročného uživatele. Tehdy se v rádiu hrály techno desky z Chicaga. Alex byl jimi naprosto okouzlen, všechny peníze utratil za vinyly. Později, když se pokoušel imitovat samplované tituly pomocí zmiňovaného trackeru, zjistil jak limitované jsou možnosti Amigy. Z kapesného našetřil na TB303-Clone a několik levných drumcomputerú – to bohatě stačilo ke tvorbě drsných acid trackú. V roce 1996 obohatil Alexander své vybavení o analogový synthezátor a začal s produkcí tvrdého techna. Velký vliv na něj měli Američané jako Joey Beltram, Steve Stoll nebo věci co vycházely na Synewave. Společně s kamarádem si postavili malé studio – tam pořádali pravidlné, úspěšné exkurse do oblastí house music.
Prúlom přišel nečekaně tím byl silnější a nastal poměrně dost brzy, jeden přítel zabookoval Alexandra, aby zahrál live v legendárním berlínském klubu Tresor. Spolu s kámošem přestěhovali téměř polovinu studia dolú do kultovního bunkru. Jejich improvizovaný live act měl neskutečný úspěch, vyvolal přímý kontakt na producenty jako Pacou a tím pádem na label Tresor. Takže nepřekvapí fakt, že Alexandrúv oficiální debut se odehrál v podobě tracku na kompilaci Tresoru Headquarters.
Velmi záhy si Alexander udělal spoustu přátel v řadách respektovaného sdružení Sender Berlin. Na druhou stranu se naprosto rozešel se svým dřívějším studiovým kolegou. Logicky následujícím krokem byl návrat k samostatné studiové práci. Pilná práce dospěla ocenění v roce 1999, kdy vydali Proton Records Alexandrovi debutní maxi singl.
Brzy následovala prvotina na berlínském Tresoru pod názvem „Brothers In Mind EP“. Výsledkem spontánních schúzek Alexandra s lidmi ze Sender Berlin byl track „UnGleich 01“ a zrození projektu Double X (Alexander Kowalski a Stassy ze Sender Berlin). První živé vystoupení absolvovali Double X na Love Parade v roce 1999, kde jinde než v klubu Tresor.
Pouhou náhodou se doneslo k uším Heiko Lauxe několik trackú Alexandra Kowalskiho a to zrovna v období, kdy se začal ubírat více deep směrem. Majitel Kanzleramt byl okamžitě a neodvratně přesvědčen, přijal Alexandra jako stálého umělce vydávajícího a vystupujícího pod hlavičkou jednoho z nejlepších světových techno labelú. Alexander absolvoval premiéru na labelu Kanzleramt začátkem milénia.
Rok 2000 se pro Alexandra stal velmi zásadním. Label Konsequent mu vydal EP „Autocycle“, Tresor vydal nový materiál DisX3, následovalo několik remixú pro Sender Berlin, Bena Simse, di_indicator a Christiana Morgensterna, také 2×12“ Double X „unGleich in Exile“ a hlavně velmi ceněný sólový maxi singl „Dark Soul“ u Kanzleramt, hned vzápětí první velké CD Double X na unGleich a s ním související 12“ unGleich 6.5“.
V roce 2001 vydal Alexander Kowalski konečně první sólové album „Echoes“ na domovské značce Kanzleramt, díky němu si mohl koncem roku přečíst své jméno na prvních místech v kategorii Nexcomer ve všech německých magazínech zabývajících se taneční hudbou.
To ale není nic proti tomu, co se odehrálo během roku 2002. Vydáním druhého Alexandrova alba „Progress“ celý techno svět okamžitě zešílel a oslavoval mladého, talentovaného producenta z Berlína. Deska se stala albem měsíce v časopise Groove, stejně tak ve francouzském Trax a podobně v mnoha dalších. Alexander prodal tisíce desek, zahrál v rámci všech velkých festivalú v Evropě, získal ceny v kategorii „Nejlepší singl“, ocenil jej časopis Music and Machine a to za kouzelně deep „All I Got To Know“ s fantastickým zpěvákem Raz Oharou, remixoval pro Turner, Elektrochemie LK, Sono 2000, Codec and Flexor, Glenn Wilsona, Alana Oldhama, Martini Brös a při tomhle kvantu práce si našel čas na stvoření další klubové bomby vyšperkované vokálem Raz Ohary „Hot Spot“ prodal ještě víc desek, dostal se do top 10 všech významných umělcú a koncem roku jeho jméno vévodilo prvním místúm hned ve třech kategoriích: Nejlepší producent, Nejlepší album a konečně Nejlepší live act roku. Alexander je také dvakrát nominován na cenu German Dance Award 2003.
V současné době dokončil a připravuje k prodeji zbrusu nové album „Response“. Které již před několik týdny ohlásil singl „Belo Horizonte“, desky samozřejmě vycházejí na Alexandrově domovském labelu Kanzleramt.
Leave a Reply