Nočné vlny očami organizátorov…

Pódium bol vlastne bývalý hlavný stage z minulého roku, tak isto aj zvuk oproti vlaňajšku znateľne zosilnel, a tak sme si to mohli Ďaleko viac uži. Prvý deň sa niesol v rytmoch housíku a druhý deň sa záhrada Amfíku otriasala pod ažkými breakbeatmi hip-hopu a drumandbassu.

V piatok sa malo zača o siedmej večer, ale aj napriek počiatočným problémom so zvukom a neskôr s projekciou to Phunk Air /white.tape, Žilina/ začal pozvoľna roztáča už o pol siedmej vykľudnenými nujazzovými, downtempovými a trochu experimentálnejœími skladbami, z ktorých po oficiálnom začiatku postupne prešiel do príjemného, stále-ešte-nie-príliš-tanečného-ale-zato-veľmi-melodického housu. Cieľom organizátorov bolo dodržiava line-up čo najpresnejšie, a tak presne podľa line-upu o pol deviatej nastúpili Jay s Bollom /white.tape, Žilina/. Bollo Jayove skvelé, veselé, občas vokálové, občas funky a občas tvrdšie dosky skvele dopåňal s klávesami, compom a ešte nejakou mašinkou ktorej názov už neviem. Priznávam, ja som skôr na zlomené beaty, ale takáto forma rovnátiek mi vyhovuje a občas som si aj trochu podupkal 🙂 Pre mňa asi najlepšie vystúpenie večera, okrem Pat Hearta s Dodo.manom.

Dodo.man /bajkonur.sk/ o pol jedenástej šikovne nadviazal na predošlú dvojicu a pokračoval v mierne sa zrýchľujúcom a pritvrdzujúcom sa tempe až kým sa Pat Heart /coleur3, fr/ nerozhodol, že sa zapojí do jeho show, pretože oproti pôvodnému linepu sa dohodli, že zahrajú set spoločne. Pat hráva pomerne často v čechách, v Prahe trebárs v Le Clane alebo v Radosti FX, a tak som si myslel, že jeho house bude viac do diska a funku, našastie som sa mýlil. S Dodo.manom sa veľmi dobre doplňovali a skvele stupňovali náladu tu veselejšími, tu tvrdšími tech-housovejšími, väčšinou čisto inštrumentálnymi undergroundovími housovými doskami. Cca 500-700, miestami aj viac tanečníkov sa evidentne skvele bavilo a vytvorili atmosféru ktorú bolo rados prežíva. Vectif /radost fx, cz/ pokračoval od pol tretej v podobnom štýle už síce trochu rozbitý /všetci DJs sa tiež skvele bavili/, ale bez problémov zahral set na ktorom bolo vidno jeho početné skúsenosti.

O pol piatej ráno nastúpil Little Loui /new age, sk/ a zmenil smer do progresívnejších vôd, ktoré tanečníkom nevyhovovali o nič menej ako to, na čom sa jašili predtým, akurát ich už pre pokročilejšiu hodinu začalo postupne ubúda. Loui zahral podľa mňa štandardný set, ktorému sa dá ažko niečo vyčíta, ale z ktorého nikto na zadok nespadol. Tak isto by som asi zhodnotil aj set pána Haberlanda /benchmark.rec, sk/, ktorého hudba o pol siedmej ráno už moc nevyznela, ale hŕstka ešte nejakých 80 tanečníkov si to dávala najviac a nezdalo sa, že by chceli len tak presta. Akožto posledný DJ vo funkcii vlnolamu zapôsobil Titan /drive.me, sk/ , ktorého som už ovšem nepočul, lebo v tom čase som si vychutnával moje drahocenné tri hodiny spánku, ktoré mi boli vyhradené. Prvú noc teda všetko šlo tak ako malo, line-up sa dodržal, zvuk bol skvelý, svetlá ešte lepšie, projekcia sa projektovala a ľudia sa vlnili.

Na tanečný stage som sa dostavil okolo jedenástej doobeda, aby som stihol DJ school, kde DJ Jazzy s Ďaľším chalanom /jeho spolybavújcim/ predvádzali scratch’n’cuts hip-hopovým aj nehip-hopovým fanúšikom a kde si to sami návštevníci za ich asistencie mohli aj vyskúša. Dobrý nápad, veľmi zaujímavé. Toto skončilo okolo druhej, kedy začali hra v rámci hop-hopovej časti Janko a Syky, dvaja Martinský bratia. ¼udia viac-menej len tak posedávali, pomalé beaty sa linuli riadne rozpáleným popoludním, a tak sa ani niet čo čudova. O hodinu ich vystriedal DJ Jazzy, vychádzajúca hviezda slovenského hip-hopu, ktorý atmosféru trochu oživil výbornými scratchmi kým dorazili I3K z Východu. Ani nie hodinové vystúpenie by som hodnotil štandardne, chalani mali na CD vlastné spodky, takže Jazzy púšal hlavne to a do topho im scratchoval, inak sa ale ešte majú čo uči… Rovnako ako nasledujúce dve skupiny, domáci Anonym a 3 Nuly, tí vœak mali u publika väčší úspech, práve preto, že sú z Martina. Inak pred podiom stále postávalo len okolo 100-200 ľudí, ich počet sa však pomaly zvyšoval.

Po Martinčanoch sa za gramce postavil DJ Vec, všetko sa na chvíľu skľudnilo, až kým neprišiel na radu breakdance, z ktorého som však moc nevidel. DJ Woda z Poľska dorazil presne načas, hral však o triedu horšie ako Vec, aj trochu komerčnejšie platne, nesažujem sa však. Zlá Strava, ako Ďaľší v poradí, to už konečne rozprúdili na úroveň, ktorá mi už robila rados, stále sa však čakalo na headlinerov, Jižných Pijonýrov z čiech, ktorí však nakoniec svoje vystúpenie pre problémy na hranici zmeškali, a tak ich museli nahradi DJs až kým nenastúpili Kontrafakt. Vystúpenie Kontrafaktu už bolo sprevádzané dos rozbehnutým davom asi 300 ľudí, mne však ich štýl až tak nesedí. Zato Jižní Pijonýři, ktorý nakoniec predsalen dorazili, boli /na koniec hip-hopovej časti/ skutočným vrcholom. Pred nimi ešte dával MC Lona & bandička z Poľska, moc som toho však bohužiaľ nepočul.

O pol dvanástej v noci bol už ale čas na drumík /a teda na to, na čo som sa najviac tešil/ a za gramofóny sa postavil Gabanna. Hip-hoperi prekvapivo neodišli, dav sa eœte viac zahustil a skákalo sa Ďalej. Gabo podal štandardný výkon, ažko hodnoti niekoho, koho som už počul veľakrát a kto sa za posledný rok nikam Ďalej neposunul. Potešilo ma, že Jazzy s parákom využili hip-hopový mix ktorý tam zostal a začali scratchova aj do drumíku, to sa mi strašne páči a je to neuveriteľné obohatenie. Paráda. Takto sa pokračovalo aj keĎ hral Blupcat, dokonca si Gabanna zaspomínal na svoje hip-hopové začiatky a Blupcatovi tam tiež nejaké tie scratche prihodil. Blupcat ma bavil viac, hrál polámanejšie, viac rollerov a melodickejších vecí, na rozdiel od Gabovho ažšieho, -stepovejšieho spôsobu. Veľa známych vecí, mená si však moc nepamätám.

Konečne okolo pol tretej nastúpil Viper, mladý. 20 ročný pohodový chalan, od ktorého som príliš nevedel čo mám čaka. Začal však výborne, prvé mixy trochu neisté, ale keĎ si zvykol, moc chybičiek už poču nebolo. Púšal dos veľa rollerov, polámaných rŸchlych nabasovanŸch vecí typu Full Cycle, Dillinja ale napríklad aj London Elektricity, High Contrastov nový singel Basement track a podobne… Skrátka hopsavé veci, žiadne techstepárny sa nekonali. Hral veselo, tanečne, náladovo, dobre pracoval s ľuĎmi a pritom to nebolo monotónne. Dav celkom jasal až keĎ asi okolo tretej zrazu vypadla elektrika. Toto bolo asi najväčšie faux pas celého fesáku, všetko tak pekne klapalo a zrazu toto. Nuže, nedalo sa nič robi, zlyhala 20 rokov stará rozvodná skriňa, a tak to trvalo o niečo viac ako pol hodinu, než sa to opravilo a začalo sa znovu hra. Do desiatich minút úplne prázdna plocha pred pódiom bola zase úplne plná /možno ešte plnšia ko predtým/ a ľudia tancovali akoby nič…našastie. Vzhľadom na svoj vek a skúsenosti zahral Viper moc fajn set, pár chybičiek to nijak nepokazilo a ja som bol veľmi spokojný, že to dopadlo dobre, pretože to bola čo sa týka UK DnB DJa v Martine absolútna premiéra.

Po ňom nasledoval Ricki Fitz s Larrym, ktorý nahradil chýbajúceho MC Davoxa /bol chorý/ a MC Aktiffa /bohvie prečo nedošiel/ a poriadne to dávali až kým nezačalo svita. Ich štýl je tiež skôr smerom do polámanejších sfér, ameny a veci typu Phuture Prophecies a Teebee. Hralo sa veľmi zostra, ľudia si moc nevydýchli, ale aspoň si to poriadne užili. Atmosféra na jedničku, 500-800 tanečníkov si išlo hrdlá vykriča. Ricki Fitz na konci púšal absolútne trháky ako remix Ready or Not s názvom Fugees or Not, alebo remix Fatboya Slima a dokonca /a to som skoro spadol z nôh/ pustil starú platňu Mira Žbirku !!!!! vmiešanú do nejakého tracku. Nezvyčajný koniec setu, len čo je pravda. Potom, okol šiestej ráno, nastúpil Yadel z dvoiky.troiky, ktorý úplne zmenil kurz večera a vrátil sa ku klasickému techstepu typu Stakka&Skynet alebo Dieselboy /ale to si nie som istý/, prípadne trochu tranceovitejšie veci atĎ…Pre nedostatok tanečníkov sa rozhodlo, že sa o ôsmej ráno skončí, a tak si Yadel zahral o polhodinu kratšie len aby si Lixx mohol pusti pár chilloutových vecí na záver.

Celkovo veľká spokojnos, organizačne bez väčších chýb, akurát ten výpadok elektriky a slabšie dodržiavaný line-up počas druhého dňa. Zvuk čistučký, svetlá výborné, projekcia veľmi obstojná. Atmosféra, ako to už v Martine býva, bola viac ako rozjetá a tak mi neostáva nič iné, len zkonštatova, že ak sa na budúci rok podaria všetky nové vychytávky a veci ktoré sa chcú spravi inak a lepšie, tak sa Nočným Vlnám /aspoň tej tanečnej časti/ na Slovensku vyrovná máločo.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*