Takže na úvod klasická otázka, aké boli začiatky?
Pico: Prvé hranie som absolvoval v telocvični školy, ktorú som študoval s kazeákmi Aiwa z tuzexu a mixpultom Tesla. Neskôr som začal počúva Electronic Body Music a aj prvý Acid House. Potom som sa zoznámil s Tokym a začal hráva v Boccacci, Royale, Night Clube a takto som prešiel skoro všetky miestne podniky až som skončil na 4 roky v klube 39.
Hľadal som vtedy nových djov do tohoto klubu a spoznal sa s Antenom. Neskôr som si kúpil satelitnú zostavu a začal počúva sety djov na BBC. Rádio BBC nás oboch okúzlilo svojou atmosférou, ktorú dokázalo prenies. Zháňali sme si podobné platne a servírovali ich návštevníkom obyčajnej diskotéky, bol to eurotrance.
Práve komerčný úspech v 39 nás inšpiroval založi si vlastný klub – Ibiza. Bolo to vlastne splnenie našich snov. Tu sme sa začali realizova naplno, pozýva djov a prezentova nový štýl a hlavne novy druh zábavy, štýl obliekania (dresscode) alebo super VIP party… S klubu sme pravidelne 2x do mesiaca vysielali naživo 3 hodinové sety do Funrádia a pozývali snáĎ všetkých vtedy pravidelne hrajúcich Dj´s. Za čo im touto cestou chceme poĎakova, pretože väčšina z nich dnes nevie ani odzdravi :o))))
Prečo Ibiza skončila?
Antena: Bol to gay podnik, ktorý prestal zarába. Dostali sme ponuku prerobi ho a rozbehnú, čo sa nám síce podarilo, ale gayom sa to nepáčilo a tak sa všetko vrátilo do starých koľají.
čo potom?
Antena: Rozhodli sme sa značku Ibiza ponecha. Antena zmenil štýl na progressive. Začal hra v Extreme, Crystali neskôr Arzenal(Košice), Azyl(Ba) a prišli aj zahraničné bookingy Spring Parade(Rakúsko), či aktuálna Citadela(čechy). Oslovili nás aj z brnenského klubu Perpetum, aby sme tu urobili zopár rezidenčných nocí. Ja to beriem tak, že sa nechceme nikde tlači, stačí, keĎ máme rezidentúru v nejakom klube a keĎ už máš tých klubov 4,5,6-10 tak už máš veľmi veľa roboty. Pritom v tom klube nikoho nezaažuješ. Skôr sú radi, keĎ prídeš. takto sa to prestrieda a je veľa hrania na rôznych miestach. Bohužiaľ zatiaľ nemáme peniaze na vlastný klub, ale intenzívne na tom pracujeme. Možno sa tak stane už v blízkej budúcnosti.
Pico: Robíme party s názvom Land of Oz, ktorý je odvodený podľa prvej veľkej clubovej party Paula Oakenfolda v Londýne začiatkom 90 rokov.
. Práve on chcel ľuĎom touto formou servírova pocit šastia. Po prečítaní jeho životopisu sa nám táto myšlienka zapáčila a snažíme sa robi to isté. Predstavova hudbu ľuĎom cez kluby a keĎ sa vytvorí určitá základňa, robi party a pozýva djov.
Ste vlastne jediný dvaja členovia agentúry Ibiza promotion ako to je?
Pico: Áno ja mám na starosti Anténove promotion tak ako aj celu Ibiza promotion + internet a print design. Atena sa stará o hudobnú stránku. Myslím, že je to ideálna kombinácia.
Prečo práve progressive?
Antena: To je prirodzený vývoj. Eurotrance začal by pre mňa príliš rýchly a agresívny. Progressive je prepojený s prvkami house a tiež trochu pomalší. Nie je monotónny, je veľmi emotívny príjemný a nenásilný, ľuĎom dáva veľmi veľa pozitívnej energie tak ako aj nám. A koniec koncov je to najrozšírenejší klubový štýl v západnej Európe, čo by mali ľudia vedie. Pretože agresívne techno vymrelo v kluboch na západe už pred rokmi.
Pico: Aj tí najstarší a najúspešnejší dji začali niekde pri rocku a neskôr prešli cez hip hop, house až k progressive. Sám Oakenfold povedal, že tento štýl skåbuje prvky rôznych štýlov. Je otvorený a tým pádom prijateľnejší pre širšie vrstvy, čo vidíme aj v zahraničí – napr. Ibiza, Londýn, Ayia Napa, California a vlastne cely kultivovaný klubový svet.
Hráte teda progressive trance, aby ste priniesli ľuĎom niečo zmyselnejšie?
Antena: Hrám svoje veci, ktoré sa páčia mne, ale hrám pre ľudí.
čo takto projekty so živými hudobníkmi?
Antena: Občas ma pri hraní doprevádza veľmi nadaný saxofónista zo skupiny Love 4 Money.
Kde si o vás môžu ľudia niečo viac prečíta?
Pico: Momentálne sa pracuje na stránke Ibiza.sk, kde budú rozpísané všetky naše aktivity. Portfolio, mixy, dátumy ako aj osvetlenie celej našej agentúry. Robím to popri robote a Práve preto nemôžeme ráta s podporou nejakých veľkých firiem, ale snažíme sa presadi cez kluby a posunú niekam vyžšie, prípadne sa spoji napr. s Bajkonurom…(smiech)
Touto cestou by som chcel oslovi aj ľudí, ktorí robia okolo net-u. Hľadáme totiž webmastera, ktorý by sa staral o virtuálnu ibizu. (v prípade záujmu napíšte na pico@pico.sk)
Antena: Myslíme si, že časom bude potrebné sa spája, pretože techno tu nebude večne. Prídu nové štýly a človek popri dospievaní bude hľada príjemnejšiu a viac zmyselnejšiu hudbu – teda presný opak techna.
Začali ste robi akcie Land of Oz mimo iné v klube Kráter, ako sa celá vec vyvíja?
Pico: To je typický prípad diskotéky, kde sme za prvé tri hrania dokázali postavi ľudí na nohy a ukáza im túto hudbu z iného pohľadu. Myslím, že títo mladí ľudia to chápu viac ako tí starší a konzervatívnejší.
Antena: Ja to ako kedysi v Charliese. Raz za mesiac sa urobí party, príde 600-700ľudí a je tam dobrá atmosféra.
Ako sa pozeráte na súčasný stav v slovenskej tanečnej hudbe?
Pico: Sú tu dji ako Toky alebo Benco, ktorí sa nikdy nikam netlačili a idú si svojou cestou. Dokázali sa svojou prácou presadi a dosta tam, kde sú teraz. Mladí dji, ktorí sa na nich nalepili dnes prechádzajú na iné žánre, pretože to bol pre nich iba jednoduchý prostriedok nato, ako sa dosta k hraniu. Stále sa však ešte hľadajú a každý rok menia štýl. My už máme ten náš daný a aj keĎ sme mali Ibizu. Podľa niekoho komerčný, začo nás neustále niekto odsudzuje, ale podľa mňa je to viac o vnímaní hudby. Ja neodsudzujem ani komerčnú scénu ani techno ani nič podobné. A vlastne, čo dnes je a čo nie je komerčné? Kto to určuje, keĎ ľudia ani nemajú rozhľad? Vo všetkom sa nájde niečo dobré, čo sa dá počúva.
Nepáčia sa mi tie žabomyšie vojny medzi djmi, ktorí sa nevedia spoji a každý brojí proti každému. Veľké peniaze sa tu aj tak netočia a tak si myslím, že na Slovensku môže robi človek dja skôr pre rados.
Kde vás uvidíme najbližšie?
Pozrite si partylist na www.pico.sk
Odkaz pre čitateľov?
Antena: Tých, ktorí nás poznajú pozdravujeme a tí , čo nie odporúčame prís si nás vypoču.
Ďakujem za rozhovor.
text: Matúš Gajdoš
Leave a Reply