Celé to bude prebieha takto:
open 22:00
23:00 – 01:30 SKANK VS. CRAQUETONE
01:30 – 02.30 LE K LIVE
02:30 – 04:30 TIBOR HOLODA
04:30 – 05:00? Ping Pong
Kolega Milosh spravil interview s našim hosom LE K. Tu je ich rozhovor:
Ahoj Sylvain. Ako by sme mali zača… Hádam niečím o tebe… Kto je LE K? Odkial je? Ako sa stal hudobníkom/producentom?
Pochádzam z južného Francúzska, z mestečka Perpignan, posledného pred španielskymi hranicami. Hory, more, dos dobré… Od 15-tich do mojich 25 rokov som hral na gitare v niekoľkých kapelách (blues rock, hip-hop, dub, fusion, folk). Potom mi niekto dal starý analógovy synák Korg MS 20 a v tom období sme tu na juhu mali veľké rave party, no a ja som sa začal venova elektronickej hudbe. Pár rokov potom, som stretol v mojom meste stretol týpka a ten hral parádny mix, bol rok 2003. Hral veci ako Perlon, Boogizm, Dan Bell a to všetko, čo tu predtým nikdy nikto nehral… Chcel som niečo podobné zača s mojou rockovou minulosou, tak si kúpil nejaké vybavenie, naučil som sa používa Ableton, prestal som pracova a vrhol som sa na to na 100%…
Akú hudbu si počúval keĎ si vyrastal a čo je tvojou inšpiráciou pri tvorbe tvojej hudby?
čo si pamätám, bol som veľký fanúšik Michaela Jacksona. Miloval som ten groove, aranžmány, vôbec jeho sound. KeĎ som mal 14, začal som sa uči hra na gitaru, počúval som veľa 60ties a 70ties, Stones, Animals, The Who, Hendrix, starý Pink Floyd… Potom som objavil Franka Zappu… Ten má na mňa dodnes vplyv. Zaujíma ma jeho kariéra, jeho politické názory, jeho umelecká vízia. Všetci najlepší hudobníci jazzu, funku a rocku hrali v jeho kapele, vydal viac ako 80 albumov rôznych hudobných žánrov, dokonca dace music. Zappa je pre mňa naozaj dôležit, kľúčový. Rád by som mal v sebe aspon stotinu jeho geniality, to by mi stačilo. Po Zappovi, po nejakom čase, som bol schopný počúva a analyzova všetky druhy hudby. Prišiel som na to, že hudba je všade, nie iba v rádiu, časopisoch alebo telke. A všade je aj dobrá hudba. Napríklad, som veľkým fandom Desttinys Child, ako aj Stockhausena, no a nemohol by som existova bez Led Zeppelin.
Povedzme, že patríš k francúzskej minimal/hauzovej scéne. čo si myslíš je pre vás charakteristické? Je jasné, že vaša hudba je totálne iná od iných častí sveta. čo robí tú hudbu takou unikátnou? čo myslíš?
Fasa otázka!
Každá krajina má svoje špecifiká. Je to vo vzahu ku kultúre a minulosti krajiny. KeĎ to beriem globálne, v prípade elektronickej hudby, je smutné to, že práve tá najhoršia hudba z Francúzska je tá najpopulárnejšia. Ed Banger, Institube a všetko to trendy elektro. Neznášam to, je to hlúpa hudba, nič viac. Bez groovu, harmónie, bez nápadu, iba distortion, bing-bang-boom-boom, nič viac… Najlepšie to bolo pred 8-10 rokmi. Prvé veci z Circus Company, Karatu a známe veci s francúzskym šmrncom, Daft Punk, Pepe Bradock, Mr. Oizo – to boli naozaj zlaté časy. Mimochodom, z toho času som na Francúzsko nie príliš hrdý… Som si istý, že Slovensko je lepšia krajina…
dOP, Nôze, Ark, Cabanne, Le K – všetko ste skvelí producenti, všetci ste Francúzi. Pracujete, hráte, žúrujete spolu niekedy?
Minule som hral s Nôze vo Frankfurte. S chalanmi je to vždy veľká sranda. Ark je môj veľmi dobrý kamarát. Vlastne je to človek, ktorý ma predstavil scéne. Bolo to v 2005/2006, zavolal som ho na party, ktorú sme organizovali. Hral som live, bolo to moje druhé alebo tretie live vystúpenie ako Le K. Veľmi sa mu to ľúbilo, keĎ sa vrátil do Paríža tak pokecal s chlapcami z Circus Company a dobrodružstvo sa začalo. Bolo to pre mňa úžasné, lebo som bol Arkov veľký fanúšik a bol som šastný, že ma rešpektuje. S Cabannom a s chalanmi dOP sa poznám, ale keĎže bývam 900 km od Paríža, kúsok od Španielska, stretli sme sa iba párkrát…
čo bol tvoj prvý release, na akom labely a aký to bol pre teba pocit?
Môj prvý release vyšiel v roku 2006 a bola to výberovka na americkom labely Mineral Musica, ktorý patrí Big Bullymu, bola to skvelá EP s trackmi od Jay Haza s Big Bullym, Papa Sang Bass z Oracu a Daniela Chaveza. Môj track bolo dos chaotický techno funk, ktorý som nahral so mojim Korgom MS 20, mojou gitarou, mikrofónom a Abletonom. Bol to glitch-veľmi chytľavý bláznivý track. Bol som prekvapený, že niekoho oslovil a zaujal a naopak. Big Bully bol nadšený. Veľmi som mu vĎačný (Big Bully je super producent a vokalista, vlastní label Miner Musica, pochádza z Los Angeles, žije v New Yorku)
čo vlastne znamená Le K? Má to nejaké pozadie?
Vybral som si Le K z jednej mojej obľúbenej knihy: Le K od Dina Buzattiho. Milujem tú knihu a hľadal som krátke a dobre znejúce meno, ktoré by si každý odvšadial pamätal. Funguje veľmi dobre.
Prvýkrát prichádzaš na Slovensko. Počul si niekedy niečo o našej scéne? Alebo by som sa tiež mohol spýta, očul si niekedy niečo o Slovensku?
Som veľkým fanúšikom európskej histórie a veľký fanúšik máp. Ale ak mám by úprimný, o vašej krajine toho moc neviem, iba toľko, že v minulom storoči bol v nej politcký chaos. Minulý týždeň som strávil študovaním strednej Európy na Google Earth, čo je región, ktorý osobne nepoznám. Ale obyčajne, mám rad malé krajiny, je v nich lepšia atmosféra.
Dnes môže robi hudbu každý. V ponuke je množstvo softwaru a technológia je fakt Ďaleko. čo si myslíš, čo je pri produkcii hudby to najdôležitejšie. Som si celkom istý, že to nie je software alebo hardware čo si vyberieš 🙂
Už 120 rokov môže každý robi fotky, alebo 50 rokov filmy, ale kto robí dobré? Určite nie väčšina. To isté platí v hudbe. Ja robím hudbu na počítači, lebo ma pred pár rokmi začali kapely nudi a chel som robi svoje vlastné veci, sám. A technológia mi to dovolila. Dnes, za 400 euro dostanete všetko, čo potrebujete na tvorbu skvelej hudby (počítač, zvuková karta a nejaký free software). Osobne používam software Ableton Live, lebo mi dovoluje pracova tak, ako ja chem. Poznám nejakých producentov, ktorý majú veľa drahých mašiniek, ale robia strašnú hudbu a naopak niektorých, ktorý robia s lacnými vecami skvelú hudbu. Technológia je skvelá, ale môže a pohlti. Dôležitá je duša.
Moja posledná otázka je, akú hudbu momentálne počúvaš? Nejaký obľúbený producenti alebo labels?
Momentálne veľa tanečnej hudby neočúvam aj keĎ si ju rád vypočujem. Pepe Bradock alebo starý house z Chicaga. Alebo mojich kamarátov: Klamauk label, Thema, Karat, posledný album od Keinzweitera (hraný aj v Leporelo_FM na Rádiu_FM). Počúvam veľa jazzu, ktorý môžem rozdeli na dve časti. Bebop/Hard Bop a Cool Jazz. Monk, Mingus, Coltrane, Chet Baker, Count Basie, Roland Kirk… Počúvam aj veľa klasickej hudby, práve teraz pri odpvedaní na tvoje otázky počúvam Beethovenovu klavírnu sonátu. Tiež počúvam tradičnú hudbu, momentálne hlavne starú Ázijskú hudbu. Pár mesicov študujem jazz na konzervatóriu, tak je tej hudby viac.
Ďíky moc a uži si Bratislavu. Milos.
Le K a jeho muzika:
Leporelo Groove podporuje Rádio_FM , kde po celý týždeň môžete súaži o voľné vstupy a dozvedie sa zaujímave informácie.
LEPORELO GROOVE_FM
20. marec 2009
SubClub, Bratislava
live: LE K (Circus Company / Floppy Funk / Feinwerk / MBF/ FR)
djs:
Tibor Holoda (W:lson:c)
Craquetone a.k.a.Tetsuo (Leporelo, Seta Label), Skank (Leporelo_FM, Notape)
VJ Bocca
Entry: 6 / 7 e.
http://www.le-k.org
http://www.leporelo.sk
http://www.myspace.com/tiborholoda
http://www.myspace.com/deejaytetsuo
http://www.wilsonic.sk
http://www.radiofm.sk
http://www.subclub.sk
http://www.studiostillsoft.com
Leave a Reply