Aké boli rave party v 95 roku_?

V roku 1995 bolo Rave a Techno v najlepšej kondícií a my nadšení z každého nového tracku a party. Preto sme sa vybrali do susednej Viedne nasať atmosféru tamojších akcií. Aké to bolo? Akcia každého uchvátila už pri vstupe. Tá budova bola vlastne historická pamiatka, ktorú viedenčania dodnes zakázali zbúrať. Ešte aj tanečný parket bol špecifický, pretože nebol rovný. Stáli ste na ňom akoby na gule, čo si samozrejme odniesli vaše lítka počas tancovania. Vidieť na sebou túto obrovskú kopulu, z ktorej sa o polnoci na nás zosypali reklamné nálepky akoby zasnežilo. Alebo 3 poschodia obrých okien, ktoré dokola prebleskovali počas noci dodávalo atsmofére ten pravý neodolateľný ráz. Ešte aj GO GO danceri prezlečení za mníchov tancovali tak divoko, že postupne potrhali na sebe celé oblečenie. Ich vystúpenie s názvom Living FX vošli do dejín a podobalo sa často strhujúcemu výstupu skutočnej rockovej kapely a preto prikladám tiež jedno video dole. Toto všetko napomohlo k tomu, že sme odišli domov neskutočne ohúrení a šťastní, že sme mohli byť toho súčasťou. Tam niekde začala aj história eventov, ktoré sme neskôr urobili sami. Ale ako to bolo v skutočnosti si pozrite na priložených videách a tiež v reportáži, ktorú sme vtedy s Marekom Zánim napísali do plátku s názvom Technohlava…

Gazometer 95

Po polročnej odmlke sa 14. októbra 1995 opäť otvorila brána viedenského Gazometra, kde sa pravidelne koná jedna z najlepších rave akcií v Rakúsku Gazometer THE ORIGINAL v produkcii XXX Productions. Tentoraz sa party konala pri príležitosti piatych narodenín nemeckého labelu Overdrive. Okrem DJ´s tohoto labelu ako sú TOM WAX, ANDY DUX, NORMAN, R-DAMSKI, MARCO VOGT a live act DR.PRAVDA tu vystúpil aj najznámejší a zrejme aj najlepší viedenský DJ L.X., ktorý tu prezentoval svoju novú CD kompiláciu FAVORITE TOOLS 01.



Zaujímavý bol už vstup, naplánovaný na 22,00 hodinu. Hneď za vchodmi, kde prebiehala dôkladná prehliadka sa nachádzali 4 sudy s ohňom, okolo ktorých už tancovali prví nedočkavci. K neodmysliteľnej súčasti patrili aj dva obrovské halogénové lúče križujúce sa nad budovou. Vnutro haly bolo tvorené veľkým pódiom v tvare ihlanu so zrezaným špicom, kde sa nachádzalo miesto pre DJ´s, LightJockeya a konštrukcia so svetelnými efektami. V oknách boli rozmiestnené stroboskopy červenej farby. Po obvode mali postavené sponzorské firmy svoje stánky(energy drinks, clubwear, piercing, tattos). Firma diesel sa dokoca prezentovala v podobe malej Chill Out zone.



Hala sa postupne plnila, o 23.00 hodine všetko odštartoval DJ ANDY DUX a svojim dynamickým hard-housom nenechal nikoho stáť na mieste. O polnoci nastúpil v poradí už druhý, štýlovo rovnaký NORMAN. O 1,00 hodine nadránom sa firma XXX Production postarala o zaujímavý live vstup v podaní dvoch pánov hrajúcich na fujare a tamtamoch. Približne po 10-minútach sa na pódiu zjavili traja tanečníci v mníšskych hábitoch s pomalovanými tvárami v tvare lebky. Svojimi pokrikmi dostávali ľudí do vari a za obrovského piskotu uviedli nasledujúceho z DJ´s. Bol ním TOM WAX známy z projektu AWEX, ktorý sa preslávil trackmi ako “It’s Our Future” a “Back on Plastic”, ktoré hrávali aj také esá ako Carl Cox.



Hral veľmi tvrdý a rýchly nemecký house. Po ňom prišiel live-act DR.PRAVDA, známy tiež z MAYDAY 6 v Berlíne. Jeho výtvory boli pomerne dobré, no trvali iba 30minút. Nasledujúca hodina patrila DJOVI menom R-DAMSKI. Svojimi dobrými, snáď len trochu pomalými veci udržoval atmosféru. Všetko napravil viedenský hrdina DJ L.X., ktorého domáce publikum búrlivo privítalo. Hneď po krátkom dá sa povedať jungleovom úvode spustil naozraj tvrdý rave, postupne prechádzajúci do nemeckého a holandského hardcoru.



Po vyčerpávajúcej hodine sa o 4,40 hodine dostal MARCO VOGT, ktorý svojou hard-acidovou vlnou zachvátil tancujúcih natoľko, že mu ani po hodine nedovolili prestať. Okolo šiestej hodine rannej sa už Gazometer 95 stal minulosťou. Bola to nezabudnuteľná akcia s dobrou účasťou okolo 6000Ľudí a výborným soundom.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*