Profil: Jeff Milligan

Jeff Milligan stál u zrodu,a spolu s dalšími Kanadskými producenty a Dji tvoří základ Kanadské minimalové house a techno subkultury.

Elektronická hudba jej oslovila když mu bylo 14let, v roce 1986, a už samotné prostředí venkovského Ontaria v Kanadě a blízkost tří stěžejních měst Toronta, Detroitu a Chicaga mu umožnila udělat si co nejlepší přehled v období počátkú taneční hudby v Americe.

Při studiích byl velmi zaujatým posluchačem universitního radia, díky kterému poznával a podle kterého si pak nakupoval nejnovější desky, a postupně se stával doslova posedlým vinyly a činností v rádiu až samotnou tvorbou elektronické hudby . Zprvu si přivydělával prací v universitním rozhlasovém studiu, od kterého dostával k dispozici veškeré vybavení, než si posléze sestavil svúj vlastní sound systém.

V 16 letech začal navštěvovat rúzné menší parties v Torontu a spolu se spolužákem J. Haynesem ( později stáli za některými společnými projekty) začali, s velkým úspěchem , pořádat vlastní akce, aby na nich presentovali svoji oblíbenou hudbu. Už v 18 letech byll Jeff považován za nedílnou součást undergroundové scény v Kanadě, než se potom officiálně stal Djem.

Od počátku hraní byl nejvíce ovlivněn ranným Detroitským a Chicagským soundem s vlivy Amerického i Evropského stylu experimentálních a minimalových zvukú. Ve 20 už hrával po celé Kanadě. A prohluboval náklonnost k vývoji v elektronické hudbě hraním na klávesy v prvních Torontských promotérských agenturách – presentujících umělce jako Jeff Mills, Eddie Foulkes, Juan Atkins a dalších. Postupně se vytvořila odlišná hudební Kanadská scéna se základy Britského acid Housu v kombinaci s etnickýmy „kořeny“ severoamerického techna a housu.

Nejenom Richie Hawtin, ale především Jeff Milligan byl jedním z klíčových inovátorú definujícím generaci minimal techna a housu v Canadě. Jakmile začalo Hawtinovo jméno rúst , techno a minimal získávalo pevný základ, a bylo jasné, že jeho oddělení od majoritních stylú taneční hudby je nevyhnutelné. Jednotlivý zástupci tohotu hudebního stylu se spojili ve dvou skupinách podle hudebního žánru. Tak vznikla minimal house a techno subkultura v Kanadě, Návštěvnost na akcích představujících umělce jako Plastikman, Speedy J, Knight, Adam Marshall, Derick Carter , nečekaně zastínila návštěvnost ostatních rozsáhlých akcí ve městě.

Jeff se posléze spojil s Himadri (Switch records Detroit / Toronto), a začal pořádat vlastní akce a část jeho prvotní produkce společně s Trollem ( live act Jeffa a DJ CH. Rozeka – vystoupení ze 3 gramofonú doplněno rúznými efekty.) začala vycházet na Switch rec.

Jeffovy djsko- producentské práce pro +8, loopy pro Serotonin records (NYC) nebo lockgroove compilace byli mezi prvním „materiálem“ vydaným pod přezdívkou Algorithm.

Ke konci 90let v Torontu, bylo techno definováno jako tvrdší a drsnější a začalo být ovlivňováno „Švédským soundem“. Techno se vyvinulo ve zvukově tvrdší, trošku se odklonilo od Detroitského základu a příjalo Britský mainstream. Minimal house a techno hnutí byla převyšována větším drsnějším stylem techna. Stěžejní promotéři minimal housu a techna opustili tento styl, aby založili odlišné projekty. Během pár měsícú, minimal DJs a umělci v Kanadě upadli v neznámost. V roce 1997 se Torontská scéna dostala do útlumu.

V tuto dobu se Jeff vrátil zpět do školy, aby dokončil vzdělání v oboru audio inženýrství a akustiky. Stále však pokračoval ve spolupráci s J. Haynesem a v roce 1998 založili internetový projekt „Tone Media“ , který měl pomoci usnadnit rústu online electronickému společenství producentú po světě. Adresář Tone Media, byl rozdělen na 3 části, měl okolo 1000 členú.Několik let poskytoval spojení na podporu rozvoje partnerstní mezi kanadskými producenty a Dji a jejich vrstevníky po celém světě. Producenti v Torontu začali více spolupracovat s ostatními producenty po celém světě, ikdyž místní scéna byla úplně utlumena.

Někteří z hlavních představitelú se postupně začali vracet na scénu svými producentskými počiny. Jeffúv vlastní label &quotRevolver” 0001 se zpočátku setkal s nadšeným přijetím kritikú po celém světě, A vedl k úspěšné spolupráci s Německým labelem Kompakt v Kolíně.

V roce 1999 Mike Shannon a Jeff Milligan spojili své síly a vyrazili na své hlavního Evropského turné po Německu, Francii, Švýcarsku, Dánsku, české republice a Slovensku. Turné se setkalo s pozoruhodným úspěchem, také díky nebývalým technickým schopnostem obou DJs. Jeff byl pak na základě tohoto turné pozván ještě několikrát. V posledních letech Jeff „zahrnul“ celý svět, hraním na nejznámějších místech ve světě, kde často tráví více času než doma v Kanadě.

Jeffova nejnovější produkce – Composure (vyšlo v Únoru 2002,) představuje Jeffovy remixy některých světově uznávaných umělcú jako: Farben (Klang Elektronik), Matmos (Bjork), Kid 606 (Tigerbeat), Sutekh (Context), Twerk (Force Inc.), Safety Scissors (Proptronix) a Donacha Costello.

Jeff Milligan zahrá 24.12.2002 v bratislavskom Uclube.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*