Richard Animashaun Thomas vyrastal v dome starého otca v Bjolsen, Oslo – Nórsko. Po tlaku svojho starého otca, ktorý bol známym harmonikovým muzikantom, začal hra na klarinete v miestnej pouličnej skupinke – vo veku 11 rokov. čoskoro prešiel na saxofón a po rokoch hrania v rôznych jazzových, klasických, popových a rockových skupinách ho to v roku 1992 priviedlo k navštevovaniu hudobnej koláže. Študoval 4 roky jazz, pop a rock. Taktiež to bol čas, kedy Richard začal robi ozajstnú štúdiovú prácu, programova a experimentova s "techno-ish” live shows. Avšak v čase, kedy začali tradičné západné štýly upada, všetko predal (okrem svojho klaksónu:) a odišiel do Indie, kde začal študova indiánsku klasickú hudbu s Bansuri, alebo s indiánskou flautou. Povedal si: "Potrebujem zmenu, musím experimentova a uči sa nové veci. Musím sa hýba dopredu, inak všetko skončí. Mojou hudbou musím preskúma nové teritóriá.” Po roku ažkej práce sa vrátil spä do Nórska.
Tony sa narodil v Oslo a odišiel do Assbrokenu – predmestia Osla a okolo roku 1984 začal hra v miestnom mládežníckom klube. Neskôr hrával na svadbách, rôznych friendparties a čoskoro pokročil k hraniu na diskotékach a rave parties. Po experimentovaní v rôznych štýloch hudby pribrzdil, čo vyústilo k tomu že sa stal zberateľom nahrávok. KeĎ zistil, že breaks nahrávky sú z častí samplov – dané dokopy z rôznych klasických nahrávok, začal robi hudbu. "V tom čase som si myslel, že ide iba o to "da do kopy rôzne sample” a hudba je hotová, ale po rokoch produkcie a učenia sa som zistil, že to tak nie je, je to oveľa viac. Zistil som, že na to aby som dosiahol to čo chcem, potrebujem niekoho, kto sa rozumie tvorbe hudby. A stalo sa tak, keĎ som stretol Richarda.”
Richard dodáva: "Po miestnom živom vystúpení s jeho novým projektom Poetry, Tony djoval v tom istom klube a spoznali sme sa, keĎ sa ma spýtal či nemám záujem o spoluprácu na jeho projekte Hubba Bubba”. Potom začali spolu pracova a čoskoro objavili čaro poznávania hudby a rozsiahleho pozadia djingu, čo vyústilo do mnohých 12″, na ktorých boli napr. Boombox, Kickin, Black Jesus a Quiet Riot. To ich taktiež priviedlo k vytvoreniu vlastného labelu Domination, pod ktorým vydali Poetry’s EP.
Po niekoľkých rokoch štúdiovej práce, bežného hrania v miestnych kluboch a šnúrovaní po Európe a Štátoch ako predkapela s rôznymi nórskymi kapelami a projektmi, začali vydaním materiálu pod značkou certificate 18 a Teebeeho labelom Subtitles. Momentálne sa nachádzajú v Nórsku. Ich sety zvyčajne nepozostávajú čisto z dj-ingu. Zahŕňajú hranie z gramofónov a počítačov, živé vystupovania na rôznych akciách s bicími, saxofónom, beatboxom, synákmi a vokalistmi.
"Naša filozofia v hudbe nemá žiadne hranice, snažíme sa robi to, čo znie v danom okamihu dobre. Našim cieľom je vytvori slobodu toho čo robíme a čo chceme. Sme ovplyvnení rôznymi žánrami: r&b, pop, rock, jazz, indian, breakbeat, techno, house a veríme že by ludia nemali zabúda, odkiaľ pochádzajú. Veľa ľudí odmieta iné štýly, dokonca ešte predtým ako ich spoznajú – iba preto, aby sledovali nejaký trend. My cítime, že je tu veľa dobrej (samozrejme že aj zlej) hudby vo všetkých žánroch. Tak prečo by sme mali prís o tak dobré veci? Iba kvôli tomu, aby sme ladili so scénou? Snažíme sa zmieša vo svojej muzike všetky štýly, používa saxofón, flautu, vokály, tabla, gitaru a pod. .. Ale nakoniec čokoľvek spravíme, najdôležitejšie je vždy dosiahnu pocit, keĎ sám citíš že "Toto, toto je to pravé!” :))
A tentokrát prichádzajú Future Prophecies na Slovensko preto, aby vyjadrili, ako má drum&bass vypada – niečo, čoho sa mnohí ostatní boja… Nezabúdajte, už 19.februára 2005 – Club No.3 Nové Zámky – Blackrain Special***** Future Prophecies!
Leave a Reply