MAX DULEY – rozhovor.

1) Dlouho jsme se neviděli, co je nového u Maxe Duley producenta a DJ?
Nic moc zajímavého. Chvíli jsem pracoval v Irsku, to bylo v pohodě, potkal jsem tam spoustu skvělých lidí. TeĎ mám novou práci, která stojí za h..no, ale v podstatě je lepší než ta předešlá, která stále za ještě větší h..vno. Kromě těchto věcí, se opravdu nic moc nezměnilo.

2)Tvá poslední produkce, byla společná se Stevem Bailey na Rodz-Konez, co nový Arc nebo Arcane?
Bylo to split EP na Rodz-Konez, nedělali jsme ty tracky společně, nespecifikovali jsme však kdo kterou skladbu produkoval. Někteří lidé to poznají, jiní se pletou. John Peel zahrál obě strany desky ve své pravidelné rozhlasové show, což je skvělé, protože John Peel je legenda, já jej skutečně respektuji. Kdysi jsem zústával hodně dlouho vzhúru, abych si mohl jeho show nahrávat. Nedávno jsem také dělal jednu desku pro Bena Simse a jeho nový label Ingoma. Je to tribal věc. Nový Arcane se objeví už hodně brzy, bude to číslo 6, produkoval jej Tommy Gillard, mám tam jeden remix, poté přijde #7, která budou mou klasikou a #8 bude Elegant Manoeuvres part III, takže se múžeš těšit na hodně temné groovy.

3) Když jsme spolu dělali poslední interview, říkal jsi mi jak špatná je situace s techno parties v Londýně, zlepšilo se to?
V prúběhu posledního roku se situace rozhodně o dost zlepšila. Vznikla celá řada menších parties, které kombinují techno s ostatními styly. Jak jsem řekl jsou to malé parties rúzně po barech a menších klubech, ale atmosféra je tam vždycky perfektní. Stále tady vévodí moderní a trend parties, v podstatě jedinou velkou techno akcí stále zústává Lost. Díky všem těm malým parties, začalo spolupracovat hodně lidí, je to legrace, vzniká tady jakási opravdová komunita. Přemýšlím o tom, že se přestěhuji z Ealingu směrem více do centra Londýna, kde se odehrávají všechny tyhle akce.

4) Kde jsi v posledních měsících hrál?
Dvakrát jsem hrál v Japonsku, což bylo absolutně okouzlující, jen být tam je zajímavé a hrát tam je dokonalé, protože oni fakt milují techno, mají rádi experimenty, šílí na danceflooru, takže jsem se tam opravdu cítil skvěle, udělal jsem obrovský report o své cestě do Japonska, múžete se podívat na http://www.ARCart.org/japan

5) Co nějaké zajímavé produkce, které jsi v poslední době slyšel, zaujal Tě nějaký producent?
hmmmm, to je vždycky poměrně dost složitá otázka. Moc se nezajímám o to, co se děje ne scéně. Téměř vúbec nekupuji desky, a když už jdu nakupovat , většinou si vyberu hodně staré věci. Konečně jsem si postavil silný počítač, který mi umožňuje poslouchat hudbu z internetu, takže stahuji hodně setú a všechna ta muzika je pro mě nová, většinou ani nevím, kdo ji dělal. Tento týden jsem slyšel hodně dobrou desku od Paul Baileyho na 1881 Records. Je to nový label, tracky jsou hodně temné a matoucí.

6) Tohle nebude Tvé první a určitě ne ani poslední hraní u nás, poprvé jsi hrál na Vortexu, poté na spoustě dalších parties, vracíš se k nám rád?
Moc rád u vás hraji, protože jste skvělé publikum. Pokaždé, když jsem u vás získám spoustu nových přátel, to je bezvadné. Zahrál jsem u vás možná nejlepší set mého života, v Praze na Garážích, bylo to kouzelné, mohl jsem si s muzikou dělat, co jsem chtěl a lidem se to líbilo. Bylo to ovšem neobvyklé, protože, normálně jsou clubbeři o dost náročnější, u vás se skutečně silně zaměřují na hudební kulturu, starají se více o „kulturu“ než o „hudbu“. Ale to je problém spousty zemí ….

7) Jakou budoucnost teĎ plánuješ Arc a Arcane, budeš další produkce dělat sám, nebo přizveš další umělce, jako v minulosti Takaaki Itoh nebo Hardcell?
Další Arcane bude od Tommy Gillarda, který produkuje na Continual a vlastním Rough Beats, jeho muzika je pěkná a temná. Jsem stále nakloněn vydávání muziky od kohokoliv, ale jeho hudba musí odpovídat mým představám a koncepci labelu, což je hodně striktní termín, který se týká především atmosféry trackú a jejich účinnosti na danceflooru. Dostal jsem několik dem z celého světa a většinou jsem si říkal „proč mi to vlastně posílají?!?“

8) Vyzkoušel jsi už novou technologii Final Scratch, co si o tomto fenoménu myslíš?
Zatím jsem to ještě nezkoušel. Slyšel jsem, jak to používali dva rúzní DJs, 3 nebo 4 krát. Nikdy jsem to však nezkusil sám, takže přesně nevím jak to zní, když hraješ. Chápu, že je to úžasná technologie, ale nerozumím tomu, proč s tím lidé hrají donekonečna 2 nebo 4 beatové smyčky, které zní stále naprosto stejně. Slyšel jsem, že to teĎ používá Surgeon, takže bych ho rád viděl, protože si myslím, že někdo s dobrou představivostí, jakou Tony určitě má, múže s touhle technologií dokázat zajímavé věci.

9) Koupil sis teĎ v poslední době nějaké nové mašinky do studia?
Ne, nic jsem nepřidával už více než dva a púl roku. Necítím potřebu. Možná si brzy koupím plnou verzi Logic Audio, a zrealizuji myšlenky na tvorbu hudby pomocí počítače, ale zatím se to neděje.

10) Co trička Arc/Ane, o kterých jsme se spolu už několikrát bavili? J
eeeerrrm, myslím, že jsem před chvíli viděl jedno projít pod oknem … ale ne to byl kúň. Samozřejmě je to super myšlenka, ale stojí peníze, a já mám stále hodně věcí na práci a peněz se mi jaksi nedostává. Kdybych je nechal udělat, určitě bych je potom chtěl všechny jen tak rozdat a to by mě opravdu stálo hodně peněz, takže musím počkat, až začnu vydělávat více peněz muzikou, což se možná nikdy nestane!!

text: Lunar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*