MARKANTONIO – Nobody is perfect!

Jeho technika mixu ze 3 gramofonú je famózní. Obrovská energie a valící se groove podložený hutnou basovou linkou, to je typický Markantonio.

Inernational Talent
Markantonio se narodil v roce 1975 a již v 16 letech začal s mixováním. V 17 letech absolvoval svoje premierové hraní před lidmi. V té době ho ještě nejvíc bavilo acid techno a produkce labelú jako Underground Resistance nebo +8. Až po více než 10ti letech DJingu a 2letech produkce se dostal na úroveň, kdy na svúj zvuk múže být právem hrdý. V roce 1998 se stal residentem neapolské organizace International Talent, která je jednou z nejznámějších v Itálii. V následujících letech se svým stylem začíná pronikat více do zahraničí a objevuje se ve většině předních evropských klubú. Mistr hry ze 3 gramofonú, který se při hraní nebojí použití nejrúznějších efektú si velmi rychle získal spoustu příznivcú nejen u partypeople, ale také v komunitě DJs a producentú.

Začátek Analytic Trail
V producentských začátcích Markantoniovi velmi pomohla podpora asi nejznámějšího neapolského producenta Marca Caroly, se kterým velmi často pracoval ve studiu a od něhož získal prostor pro vydání svých premierových trackú na Carolově labelu Design Music. Deska Fried mix, na které spolupracoval s další neapolskou hvězdou Davidem Squillacem vyšla na tomto labelu v roce 1999. Další v pořadí byl v roce 2001 double vinyl Flirt opět pro label Design Music. Tentokrát na něm kromě Markantonia spolupracovali i další ze známých italských producentú Rino Cerrone, Gaetano Parisio a David Squillace.

Ještě v roce 2001, po těchto úvodních releasech nastal čas pro založení vlastního label pod jménem Analytic Trail. Zvuk je značně ovlivněn housovými vokály, ale rytmus se nese v duchu typického neapolského zvuku. Úvodní deska, kterou zde Markantonio vydal, nese název The Beginning.

Narodil jsi se v Itálii. Jakou hudbu si poslouchal když jsi vyrústal a co tě nejvíc ovlivnilo?
Ze začátku 90.let jsem začal hodně poslouchat house music. Od té doby se v Neapoli proslavila spousta housových producentú, jako Dave Camacho, Masters at Work, Robert Owens, a další. Po několika letech se chu lidí změnila a všichni najednou chtěli tvrdší muziku. Někdy v letech 1992-93 se zde konala i spousta progressive parties, kde zahráli Darren Emerson, Paul Daley (Leftfield), Dean Tatcher. Tahle doba posunula múj hudební pohled od housu k progressivu a pak už k technu, ale asi bych spíš řekl, že mně nejvíc ovlivnily techniky DJs, které jsem měl možnost v Neapoli slyšet.

Na hudební scéně se pohybuješ už 10let. Zkus zavzpomínat na svoje DJské začátky.
V roce 1992, to my bylo 17 let a asi jako každý v tom věku jsem o víkendu chodíval na parties nebo do klubu poslouchat nejlepší DJs, kteří do Neapole přijeli. Začal jsem kupovat desky a po nějaké době mně jeden múj známý, který pořádá akce, požádal abych pro něj zahrál. Nabídku jsem přijal. Klub sice nebyl moc zaplněný, ale i přesto mě tenkrát to hraní utvrdilo v tom co chci dál dělat. Byl to pro mně perfektní pocit.

Většinou hraješ techno a tech-house. Co pro tebe znamená techno?
Techniku a technologie. Jak známo tato slova pochází z řečtiny ze slova Téchne. Asi bych to přeložil jako sbírání vědomostí a aplikování procedur s ohledem na předurčený cíl. Jinými slovy, cílem producenta je ukázat lidem nové cesty a jedním z prostředkú jsou nové a nové technologie. Myslím, že techno nabízí spoustu pocitú a vjemú. Poslech techna není asi jen pouhé poslouchání hudebního stylu, ale řekl bych, že člověk se vyvíjí, a to a už posluchač nebo producent. Vše jde dopředu.

Zahrál sis ve většině evropských klubú. Jak bys srovnal styl hraní italských DJs ve srovnání např. S angličany, nebo americkými DJs?
Myslím, že originalita a odlišnost jednotlivých DJs není závislá na zemi púvodu. Záleží na tom co a jak kdo hraje. V Anglii je spousta kvalitních DJs, v Itálii a Americe také. Jistě, že je určitá odlišnost mezi jednotlivými DJs, ale spíš bych řekl, že každý má určitý svúj přístup k hudbě, mixování či produkci.
Někdo víc preferuje mixy, někdo jiný zase dává větší prostor vyznění svých desek. Je to strašně rúzné. Pro mně je dobrý DJ ten, který má hraní dobře zvládnuté technicky a jeho desky jsou takové, které v daný moment řeknou přesně to, co má být řečeno. DJ si svoje hraní také musí užívat a přenést to tak na všechny, keří poslouchají.

Jaké styly ještě posloucháš kromě techna?
Líbí se mi jakákoliv dobrá muzika. Bohužel v současnosti je vydávána spousta hudby pouze kvúli vydělání peněz. Lidi, kteří prezentují tuto hudbu jsou pouze loutky, manipulované svými šéfy a managery. Rád poslouchám jakoukoliv elektroniku od Autechre až po Cinematic Orchestra. Vždy když cestuji po Evropě a najdu si čas, tak zajdu do nějakého místního music shopu a hledám něco nového.

V roce 2001 si rozjel vlastní label Analytic Trail. Jak se to celé seběhlo?
Před tím než jsem rozjel vlastní label jsem vydal několik desek na Design Music. Ze začátku bylo velmi dúležité kvúli zkušenostem udělat nejdřív pár trackú na cizí labely. Asi po 3 letech práce ve studiu jsem se rozhodl založit vlastní label Analytic Trail. Mám teĎ mnohem větší volnost v tom, kam by měli směřovat moje tracky, a jak by se měly vyvíjet. Nemám žádné požadavky a komenty od label šéfú. Prostě vydám si co se mi líbí. Na druhé straně, ale člověk musí také pochopit fungování trhu s deskami a určité povinnosti, které jako vlastník labelu má.

často spolupracuješ s lidmi jako Marco Carola, David Squillace, Rino Cerrone, Gaetek. Jaké máš s nimi vztahy jako kamarádi, DJs a producenti?
Marco, David, Rino a Gaetek jsou především moji kámoši. Jsme často spolu, nejen v práci. Mám tyhle lidi rád. Zažíváme spoustu srandy. Každý víkend třeba pořádáme fotbalové zápasy, chodíváme společně na večeři nebo se jen pobavit. Singl Subsequent na mém labelu Analytic Trail vznikl, když se jedno odpoledne přišli Rino Cerrone a Danilo Vigorito podívat na nový synth do mého studia. Udělali jsme jeden track, později ještě jeden a nový singl pro múj label byl hotový. Je to hodně o přátelství. Hráváme spolu často na nejrúznějších akcích po Evropě a reprezentujeme naši zemi a hlavně to v co všichni věříme.

Kam si myslíš, že se vyvine techno v následujích 5-10 letech?
Nové technologie dávají lidem nové možnosti a přístup ke tvorbě zvukově kvalitní hudby, což je super. Jak už jsem dříve řekl, techno se vyvíjí podle toho, jak se vyvíjí její autoři. Sám jsem zědav, co bude za 10let.

Co momentálně nejčastěji posloucháš v autě?
Roni Size, Aphex Twin, Mase.

Kdybys nebyl DJ, co bys chtěl být?
Pornoherec !!

Co takhle poslední slova na závěr od Markanotnia?
Nikdo není dokonalý !!!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*