Kemal – rozhovor.

Prečo zrovna drumandbass, čo sa ti na ňom páči?
Pôvodne som techno DJ a keĎ som hudbu začal sám robi, akurát som začínal hráva DnB, takže to bola fúzia techna a breakbeatu s čim som experimentoval. Náhodou sme sa preslávili drumandbassom, ale nemám v pláne robi DnB donekonečna. Momentálne je to ovšem moje hlavné zameranie.

Ako vidíš budúcnos DnB? čo podľa teba ešte príde?
Neviem. Očividne tu sú druhy DnB ktoré sa stávajú viac mainstreamom, ale stále je tu aj undergroundová scéna, hlavne tá technoidná odnož. Myslím, že to bude prichádza a odchádza vo vlnách s rôznymi vplyvmi. Drumandbass ale určite má energiu ktorú nemá žiadny iný hudobný štýl, a to je to čo ma na ňom priahuje.

Myslíš, že sa drumandbass dá porovna s punkom? Je tam nejaké prepojenie?
Niektorí ľudia hovoria, že ten agresívnejši DnB je ako nový punk. Myslím, že to má podobnú energiu, určite.

čo myslíš, kvôli čomu sa DnB stáva populárnejší?
Povedal by som, že drumandbass je veľmi rôznorodý a čím viac štýlov sa v ňom odzrkadlí, tým viac ľudí osloví a tým sa stane viac mainstreamový – pravdepodobne.

čo si robil predtým než si začal s muzikou?
Študoval som, robil som vo vinylshope a môj život sa stále točil okolo hudby a počítačov, takže to čo robím je asi spojenie hudby a technológií.

Máš nejakú hudobnú minulos? Hráš na nejaké nástroje?
Môj otec bol bubeník a moja matka bola speváčka a určite bola naša rodina veľmi ovplyvnená muzikou, takže ja v tom len tak nejak pokračujem.

Akú hudbu okrem DnB ešte počúvaš?
Počúvam System Of a Down, mám rád Portishead a Radiohead, trochu techna a počúvam filmovú hudbu.

Máš nejakú filozofiu ktorú aplikuješ pri tvorbe muziky?
Predtým som žiadnu nemal, ale asi posledných šes mesiacov som premýšľal nad touto hudbou a nad tým, aký odkaz chcem do toho da keĎ robím track, pretože veľa z toho čo robím sa dá označi ako temné a negatívne a nie zrovna veselé a pozitívne. Lenže ja do toho nechcem dáva tento negatívny odkaz. Mám rád hudbu ktorá má silu a dynamiku ale podľa mňa je dôležité aby v hudbe bol pozitívny odkaz, či už v názve tracku alebo v samotnej kompozícií. Nahrávky môžu zasiahnu veľa ľudí a pre mňa je dôležité aby tam ten odkaz bol.

Poznáš Final Scratch? čo si o ňom myslíš?
Myslím, že je nevyhnutné, že digitálna forma bude raz dominova DJskému trhu. To, čo sa mi na FS páči je, že máš analógovú kontrolu nad gramofónmi a táto analógová kontrola sa len veľmi ažko emuluje.Každý DJ vie robi s gramofónmi, takže si myslím, že FS je dobrý nástroj. Jediné otázne veci sú: Ak beží z notebooku, je síce jasné, že operačný systém je urobený tak aby fungoval bez problémov, ale v horúcom prostredí klubu asi nemôžeš riskova, že sa ti prehreje alebo zamrzne. Integrácia do súčasného DJského prostredia zrejme zabere dos času, ale rozhodne by mi to uľahčovalo život ak by som nemusel lisova platne a mohol by som si tracky sahova od kamarátov a rovno ich zahra z notebooku, to by som bral. Lenže, ovplyvnilo by to trh s vinylmi a dos ľudí sa tým živí. A prejs do digitálneho veku s Internetom a pirátstvom je Ďaľšia veľká vec. S digitálnym pirátstvom nemôžeš urobi nič, je to proste jedna z tých šedých oblastí ktoré sa musia vyrieši časom, ale možno jedno riešenie by bolo prida do ponúkaného balíku nejakú Ďaľšiu dimenziu než len predáva audio na kuse vinylu, možno predáva nejaký druh audiovizuálneho balíku. Neviem, budúcnos je určite zaujímavá. Som zvedavý kam sa to bude vyvíja.

Viac na: www.Shadowbox.cz

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*