Chris Duckenfield (SWAG / Odori / UK) interview

Chris Duckenfield : label manager

Vlastníš niekoľko labelov – Version, Odori a Primitive… aký je medzi nimi rozdiel a ako vnímaš ich budúcnos?

Všetky tri labele existujú ako dôsledok rôznych stránok našej práce. I keĎ mnoho ľudí ich vníma jako hudobne veľmi podobné, každý z nich poskytuje rôznu platformu pre našu vlastnú produkciu ako aj produkciu iných ľudí. Odori má za sebou výborný rok, hlavne kvôli tomu, že sme tam vydávali iba hudbu, ktorá sa nám skutočne veľmi páči namiesto toho aby sme vydávali 5 platní mesačne. Momentálne s nami pracuje niekoľko výnimočných producentov a label si získal reputáciu vĎaka kvalitnému housu, ktorý vždy nejakým spôsobom porušuje pravidlá. Primitive je label, na ktorom vydávame naše rovnejšie tracky. Na Primitive vydávame síce iba 2 platne ročne, ale ľudia skutočne tento zvuk milujú, ako aj práve skutočnos, že ide o hudbu postavenú na základných rytmoch. Version Music fungujúci pre náš projekt Swag je asi najpodstatnejším labelom v rodine. Dáva nám možnos vyda čo chceme a kedy chceme. Takto by sme chceli, aby naše labele fungovali i naĎalej… budeme vydáva hudbu, ktorej veríme.

Boli vaše labele nejako postihnuté nedávnymi krachmi distribučných spoločností?

Nanešastie áno. Stratili sme okolo 23 tisíc Eúr z autorských práv z nášho posledného albumu po krachu EFA pred pár dňami. Pre malý label, ako je náš je to úplne zničujúce. Pomaly sa snažíme dosta nejako na nohy.

Mení sa teda podľa teba zásadne situácia v tomto biznise? Akú úlohu v tom majú digitálne formáty ako mp3?

Celé odvetvie sa dos mení a skutočne to potrebuje. Systém veľkých, akýchsi hlavných labelov padol. Presýtenie nezávisleho trhu posledných pár rokov pomohlo zlomi už i tak krehký systém … príliš veľa labelov vydávajúcich príliš veľa priemernej hudby publiku, ktoré sa čoraz viac diverzifikuje. Spôsoby predaja a nákupu sa zásadne menia tak ako aj formáty, v ktorých sa hudba k ľuĎom dostáva. To zásadne mení i celý hudobný biznis. Ale to nie je dôvod pre nejaký negativizmus. Myslím, že vinyl sa časom stane nejakou starožitnosou, ako objekt, aj ako hudba bude vyhľadávaným zberateľmi a skutočnými entuziastami. Budúcnos nie je čierna, je digitálna … aspoň pre nadchádzajúcu generáciu.

Ako sa k tomu staviaš ty?

Ja osobne mám stále trochu staromódny pohľad na vinyl a trochu pomalšie prijímam MP3 revolúciu, ale ako som už povedal, chápem, že neexistuje dôvod prečo by hudobný biznis nemohol fungova multiformátovo. Dáva to ľuĎom možnos vybra si spôsob, ako chcú svoju hudbu konzumova.

Chris Duckenfield : DJ

Veľa ľudí poznalo tvoju mixshow na internetovom rádiu groovetech. Prečo si sa rozhodol ma reláciu na internete? Chýba ti po tom, čo groovetech skrachoval?

Od úplného začiatku mojej Djskej kariéry som mal reláciu na pirátskych rádiách. Rádio a relácie sú podľa mňa jednou zo základných stránok budovania a udržiavania silnej scény. Je to cesta rozširovania hudby medzi ľudí. Nanešastie autority v UK rozobrali takmer úplne pirátske rádiá v devädesiatych rokoch. Iba Londýn má stále silnú pirátsku scénu. Nástup internetových rádií bol preto vítaným návratom staníc, ktoré nie sú riadené komerciou a propagandou veľkých labelov. Groovetech mi skutočne veľmi chýba, ale ich pád iba dokázal, že takéto projekty i keĎ sú veľmi malé, potrebujú ma nejaký aspoň minimálny príjem. Viem o tom, že ľudia žijúci Ďaleko od scény – v krajinách, kde nemajú prístup k najnovším platniam skutočne túto show milovali. Rozhodli sme sa preto, že budeme každý mesiac ma nový mixovaný set na našej stránke www.swag-uk.net . Nebude to iba house, ale všetká hudba, ktorá nás ovplyvňuje a ktorú máme radi.

Ako by si opísal svoju rezidenciu Scuba v Sheffilede?

Nanešastie Scuba sa pre mňa takmer úplne rozplynula. Moje záväzky a hranie po celom svete spôsobili, že ju nemôžem drža takú pravidelnos ako by som chcel. Stále tam občas hrávam, čo ma teší. Je to klub pre 300 ľudí s perfekným zvukom a obecenstvom. Scéna v Sheffielde existuje 20 rokov a ľudia sú skutoční znalci, takže tam môžem hra rôzne štýly a tempá.

čo znamená Djing v tvojom živote?

Skutočne svoju prácu milujem. Dáva ľuĎom zmes hudby, tak aby na pár hodín ušli zo svojho každodenného života a užili si to, je krásna a veľmi návyková zodpovednos.

S tvojim partnerom Richardom Brownom hrávate i SWAG – Decks and Gadgets live show. Aký je to pre Teba rozdiel v porovnaní s Djským vystúpením?

Swag Decks and Gadgets vystúpenia sú odlišnými od DJ setu. Hrám síce tie isté platne, ale Richard používa Ableton a množstvo efektov a slučiek, čím vnáša do setu nové elementy. Nikdy neskúšame, čiže je to vždy úplne iný set, iná skúsenos. Dnešná technológia už umožňuje by úplne spontánny a konštruova sety z rôznych hudobných ingrediencií.

Ako je pre teba na party dôležitá hudba v porovnaní trebárs s dobrým zvukom, publikom dobrými drinkami alebo peknými dievčatami?

Na každej party by hudba mala by najdôležitejšia vec! Veľa klubov nedáva dostatočný dôraz na dobrý sound system, a to je skutočne podmienka pre to, aby hudba vyznela tak ako má a aby ju i ľudia skutočne pochopili. Niektoré tracky jednoducho nepracujú, ak zvuk nie je na 100 %. Miesto, ľudia, rôzne substancie atĎ sú takisto dôležité súčasti rovnice, ale je to hudba a zvuk, čo to všetko dáva dokopy.

Chris Duckenfield : Producent

S Richardom Brownom produkujete ako Swag, ale váš zoznam remixov je podstatne dlhší ako vašich vlastných trackov. Cítiš sa vy vyhľadávaný remixér?

Pri našej produkcii sme vždy zastávali názor, že kvalita je viac ako kvantita. Vydávame preto iba veci, s ktorými sme maximálne spokojní. Remixy nás skutočne bavia a inšpirujú. Ma možnos prerozpráva myšlienky niekoho iného je veľká zábava! Mzslím, že dostávame na remix toľko skladieb preto, lebo ľudia vedia, že dostanú naspä niečo zaujímavé.

Ako si spokojní s posledným albumom No Such Thing? Hovorí titul albumu o vašich pocitoch z neho?

Boli sme skutočne spokojní. Trvalo to dos dlho, kým sme to dali dokopy, ale povedali sme všetko čo sme chceli poveda a ľuĎom sa to vcelku páčilo. Nazvali sme ho ‘No Such Thing’ keĎže sme sa vždy venovali rôznym štýlom hudby. KeĎ ste známi cez konkrétny štýl, ľudia si myslia, že to je jediné, čo robíte a dokážete. Chceli sme poveda, že „neexistuje nič také ako SWAG“.

Momentálne počúvam tvoj set Disco & Boogie mix. Je toto retro disco štýl, ktorý v súčasnosti definuje zvuk Chrisa Duckenfielda?

Ako som už spomenul, budeme od teraz pravidelne uverejňova mixy na našej stránke. Hudba v Disco & Boogie mixe je to, na čom som vyrastal. KeĎ som začal chodi do klubov, Dji mixovali disco, soul, hip hop, house … proste čokoľvek. Myslím, že ten duch rôznorodosti trochu chýba vo väčšine Djských setov, niekedy aj v mojich 🙂 Aby si vedel o čom bude budúcnos, musíš pozna minulos…

Slovensko vstupuje do EU … takže malý kvíz: čovieš o Slovensku?

Ako väčšina ľudí v UK … naše hodiny zemepisu nám nedali veľa čo sa týka zvyšku sveta. Myslím, že je bežné, že si ľudia mýlia Slovensko so Slovinskom. To čo skutočne viem je, že susedíte s českom, MaĎarskom, Poľskom a Rakúskom ?? a nedávno ste získali nezávislos. To nie je zlé na bežného angličana, nie?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*