Recenzia: RADIUM.nfo – Released Tracks.

RADIUM.nfo – Released Tracks
Indies Rec., 1.2.2002

Objav na českej tanečnej scéne, brnenská kapela hrajúca drumandjazzandbass, funguje už od roku 1999, v súčasnej dobe v osemčlennej zostave (gitara, kontrabas, bicie, perkusie, bongo, saxofón, trumpeta, voc.). Vychádza z dnb (Onehalph, ktorého skladby sú pravidelnou súčasou dnb kompilácií) a miestami preberá prvky jazzu a rapu.

Kapela vystupovala v pražskom klube Spilka spolu so Skyline, na letnom festivale Zámostí 2000, navštívila niekoľko rádií a vystupovala v programe pre českú televíziu Sešli se… spolu s legendárnym slovenským jazzovým spevákom Petrom Lipom, pre ktorého robila remixy jeho nových pesničiek (Ďalšie remixy pre Synergy (remixes), Insania (Live in Seattle, Black Magic Deep House Mix),Crime AND… (Hard Brass Jazz Mix), Priessnitz (Zlatý déšE IV), Narvan (Vienna remix)).

Ich skladby sa objavili na kompiláciách Future Sound of Prague, Density, Beat Case, Chemical One, Midnight Café. Na CD sa nachádza aj stopa pre vaše počítače. Okrem videoklipu sú na nej skladby nahrané v jednotlivých stopách, pripravené na remixovanie.

Recenzia:
Označenie drumandbassandjazz z obalu tohto albumu mnohé napovedá, ale predsa len, škatuľku jungle jazz môžeme tentoraz necha bokom. Brnianski Radium.nfo vsádzajú na živé nástroje, naprogramované drum & bassové štruktúry používajú striedmo. Skupina sa snaží prostredníctvom starých postupov vytvori modernú jazzovú koláž, ktorá by v sebe niesla viac ako len rytmickú informáciu pre tancachtivé telá.

Melódie si medzi sebou podávajú tri dychy a gitara, ktoré sú často skreslené v dubových slučkách. Nepravidelný rytmus má na starosti nielen počítač, ale aj kontrabas, početné perkusie a funkovo zemité bicie. Konzervatívna česká výslovnos je vyvážená hustým ragga prejavom. Nie je to album bez chyby, ale negatíva vyvažuje rados z toho, že sa na českej scéne objavila skupina, ktorá svojským spôsobom spracováva nemecký nu-jazz a jazzovú avangardu z Ameriky.

Skladby:

Evening Song, Closure, Remember, Guenter, Létání, Jungle Bells, Total Help A, Outro, Remember (1/2 remuxx), Evening Song (Animal Farm recomposition)

text: anarchy.sk